Jak powszechnie wiadomo, szczęśliwy pracownik to efektywny pracownik. Dlatego też te firmy, które dbają o motywację swoich podwładnych, czerpią z tego korzyści w postaci ich większego zaangażowania i lojalności, co przekłada się na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Jakie trendy w motywowaniu pracowników będą widoczne w 2017 r.?
Temat motywacji pracowniczej jest niezwykle istotny. Jak bowiem wynika z badania "The Quantum Workplace 2015" przeprowadzonego przez Instytut Gallupa, ponad 30 proc. pracowników jest niezaangażowanych, kolejne 24,3 proc. „tylko wykonuje" swoją pracę, a ok. 7 proc. jest w nią w ogóle niezaangażowanych. Eksperci ze wspomnianego Instytutu wysunęli również tezę, że niskie zaangażowanie pracowników jest jednym z kluczowych przyczyn spowolnienia światowej gospodarki. Firmy podejmują więc intensywne działania, aby odpowiednio zmotywować swoich podwładnych. Do tego celu wykorzystywane są przede wszystkim rozmaite świadczenia pozapłacowe, których rynek rozwija się coraz bardziej dynamicznie.