Świadczenia pozapłacowe: nieszablonowa motywacja ma znaczenie

Benefity pracownicze są standardem w wielu przedsiębiorstwach. Spersonalizowane świadczenia mają coraz większe znaczenie, aby zatrzymać lub przyciągnąć talenty.

Publikacja: 26.01.2017 05:30

Piotr Szymański

Piotr Szymański

Foto: materiały prasowe

Jak powszechnie wiadomo, szczęśliwy pracownik to efektywny pracownik. Dlatego też te firmy, które dbają o motywację swoich podwładnych, czerpią z tego korzyści w postaci ich większego zaangażowania i lojalności, co przekłada się na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Jakie trendy w motywowaniu pracowników będą widoczne w 2017 r.?

Temat motywacji pracowniczej jest niezwykle istotny. Jak bowiem wynika z badania "The Quantum Workplace 2015" przeprowadzonego przez Instytut Gallupa, ponad 30 proc. pracowników jest niezaangażowanych, kolejne 24,3 proc. „tylko wykonuje" swoją pracę, a ok. 7 proc. jest w nią w ogóle niezaangażowanych. Eksperci ze wspomnianego Instytutu wysunęli również tezę, że niskie zaangażowanie pracowników jest jednym z kluczowych przyczyn spowolnienia światowej gospodarki. Firmy podejmują więc intensywne działania, aby odpowiednio zmotywować swoich podwładnych. Do tego celu wykorzystywane są przede wszystkim rozmaite świadczenia pozapłacowe, których rynek rozwija się coraz bardziej dynamicznie.

Pozostało 80% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Płace
Nadchodzi rewolucja w ogłoszeniach o pracę. Koniec z tajemnicą wynagrodzeń
Płace
Rząd idzie na ustępstwa w sprawie płacy minimalnej. Co się zmieni
Płace
Od dodatku motywacyjnego też trzeba naliczyć wpłaty do PPK
Płace
Związki zadowolone z reformy płacy minimalnej. Ale…
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Płace
Reforma płacy minimalnej nie na rękę firmom