Aktualizacja: 30.04.2015 06:00 Publikacja: 30.04.2015 06:00
Foto: www.sxc.hu
Niedawno minęło 100 dni od wejścia w życie ustawy o płacy minimalnej (Mindestlohngesetz), która wprowadziła w Niemczech ustawową stawkę 8,50 euro brutto za godzinę pracy. Ustawa ta obowiązuje także wszystkich tych polskich pracowników, którzy świadczą pracę w Niemczech bez względu na miejsce zamieszkania. Muszą ją także stosować pracodawcy zagraniczni, których pracownicy świadczą etatowe zadania nad Łabą.
Nie wiadomo także, czy ustawę o płacy minimalnej stosuje się do kierowców w transporcie tranzytowym. Niemieckie ministerstwo pracy wyjaśniło, że kontrole państwowe o przestrzeganiu tej ustawy w tranzycie przez Niemcy są zawieszone do czasu wyjaśnienia tych wątpliwości przez Komisję Europejską. Wszczęte już postępowania zostają zawieszone na ten okres. Oznacza to, że zagraniczni pracodawcy korzystający z tranzytu przez Niemcy nie muszą stosować stawki minimalnej dla kierowców, są też zwolnieni z obowiązków zgłoszeniowych i ewidencyjnych, które przewiduje ustawa o płacy minimalnej.
Na początku przyszłego roku resort rodziny, pracy i polityki społecznej uruchomi pilotażowy program skrócenia cz...
Kwoty miesięcznego dofinansowania z PFRON do wynagrodzeń pracowników z niepełnosprawnościami mają zostać podwyżs...
Jeszcze na tym posiedzeniu Sejmu posłowie Koalicji Obywatelskiej złożą projekt ustawy, wprowadzający obowiązek p...
Minimalne wynagrodzenie za pracę nie będzie jednak równe pensji zasadniczej.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Od dodatku motywacyjnego przysługującego pracownikom m.in. pomocy społecznej odprowadzane są składki ZUS i podat...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas