Strata na znakach towarowych jest firmowym kosztem

Spółka, która likwiduje wartości niematerialne i prawne, może rozliczyć ich niezamortyzowaną część. Fiskus się na to zgadza.

Publikacja: 21.08.2021 16:30

Strata na znakach towarowych jest firmowym kosztem

Foto: Adobe Stock

Co zrobić ze znakami towarowymi, które z powodu zmiany strategii marketingowej nie są już w firmie potrzebne? Wykreślić z ewidencji, a stratę z ich likwidacji rozliczyć w podatkowych kosztach. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 28 lipca 2021 r. (0111-KDIB2-1.4010.233. 2021.1.BJ).

Wystąpiła o nią spółka z o.o., która jest członkiem grupy kapitałowej produkującej meble. Zajmuje się kontrolą i zarządzaniem marką oraz znakami towarowymi, a także ochroną praw własności intelektualnej należących do grupy. Świadczy też usługi marketingowe i promocyjne, prowadzi również działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Pół roku dla państwa, pół dla siebie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Usługi niematerialne pod lupą fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Prezenty i upominki reklamowe – problemy z rozliczeniem PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak wyceniać składniki majątku wykorzystywane w działalności rolniczej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Obligacje zerokuponowe a estoński CIT: spór o przychody pasywne