Aktualizacja: 05.10.2021 07:31 Publikacja: 05.10.2021 07:31
Foto: Adobe Stock
Stan faktyczny interpretacji 0112-KDIL1-1.4012.246.2021.2.AW wydanej 12 lipca 2021 r. przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej dotyczy spółki będącej organizatorem sieci w systemie franczyzowym (dalej: spółka) która sprzedaje swojemu partnerowi (dalej: partner) kupony rabatowe na produkty ze swojej oferty. Kupony te są później przekazywane klientom (dalej: uczestnicy promocji), którzy mogą zrealizować je w sklepie własnym spółki lub sklepie franczyzobiorcy należącym do sieci spółki. Rabaty nie stanowią ekwiwalentu za wydanie towaru, a jedynie obniżają cenę do np. symbolicznej złotówki. Mimo skorzystania z kuponu, nadal należy zapłacić za towar. Nie można więc uznać, że kupony służą bezgotówkowej wymianie za towar jak bony czy vouchery.
Jeśli podatnik pomylił się w rocznym rozliczeniu PIT albo w ogóle go nie złożył, albo nie zapłacił wynikającego...
Umorzenie udziałów – dobrowolne, przymusowe albo automatyczne – zasadniczo jest neutralne podatkowo dla spółki z...
Rosnący przepływ kapitału i międzynarodowa działalność firm stwarza dla władz i podatników wyzwania dotyczące un...
Na każdy dzień bilansowy jednostka ocenia, czy są przesłanki, że dokonany w okresach ubiegłych odpis aktualizują...
Na Wyspie Spichrzów, czyli najgorętszym turystycznie rejonie Gdańska, powstaje nowa inwestycja hotelowa
Błędy rachunkowe w rocznym rozliczeniu podatkowym, a nawet niezłożenie go w wymaganym terminie nie jest dla poda...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas