Aktualizacja: 05.10.2021 07:31 Publikacja: 05.10.2021 07:31
Foto: Adobe Stock
Stan faktyczny interpretacji 0112-KDIL1-1.4012.246.2021.2.AW wydanej 12 lipca 2021 r. przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej dotyczy spółki będącej organizatorem sieci w systemie franczyzowym (dalej: spółka) która sprzedaje swojemu partnerowi (dalej: partner) kupony rabatowe na produkty ze swojej oferty. Kupony te są później przekazywane klientom (dalej: uczestnicy promocji), którzy mogą zrealizować je w sklepie własnym spółki lub sklepie franczyzobiorcy należącym do sieci spółki. Rabaty nie stanowią ekwiwalentu za wydanie towaru, a jedynie obniżają cenę do np. symbolicznej złotówki. Mimo skorzystania z kuponu, nadal należy zapłacić za towar. Nie można więc uznać, że kupony służą bezgotówkowej wymianie za towar jak bony czy vouchery.
Straty są wpisane w ryzyko działalności gospodarczej. Z reguły powstają jako skutek błędnych decyzji biznesowych...
Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finans...
Podatnik, który poniósł wydatki samochodowe, np. na paliwo, naprawy, ubezpieczenie, może uwzględnić je jako kosz...
Przewidywane przychody generowane przez transakcje związane z udostępnieniem wartości niematerialnych i prawnych...
Dla uznania straty powstałej w wyniku oszustwa czy wyłudzenia za koszt uzyskania przychodów CIT nie wystarczy sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas