Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 21 lipca 2021 r. (0115-KDIT3.4011.331.2021. 1.AD).
Wnioskodawca został wyłoniony w postępowaniu ofertowym, w którym przedmiotem zamówienia było wykonanie remontu zmechanizowanego odstojnika smoły. Zgodnie z zawartą umową, termin wykonania usługi remontowej określony został jako 90 dni od daty jej podpisania. Pomimo dołożenia wszelkiej staranności ze strony wnioskodawcy, nie dochował on jednak określonego w umowie terminu wykonania usługi. Przyczyną powstałego opóźnienia były m.in. informacje o rozprzestrzenianiu się zagrożenia epidemiologicznego oraz wywołane nimi obostrzenia. Jednocześnie, jak podkreślił wnioskodawca, zamawiający nie wyraził zgody na przerwanie prac remontowych, skutkiem czego podatnik świadczył usługi przy zachowaniu reżimu sanitarnego, co wiązało się z ograniczonym dostępem do miejsca remontu oraz koniecznością wprowadzenia pracy rotacyjnej. W związku z niedochowaniem terminu świadczonej usługi, wnioskodawca obciążony został karą umowną.