Reklama
Rozwiń

Jak zaksięgować odprawę pośmiertną

Z dniem śmierci pracownika wygasa stosunek pracy łączący go z przedsiębiorcą-pracodawcą, u którego był zatrudniony. Zdarzenie to wywołuje na gruncie prawa podatkowego i bilansowego określone skutki w zakresie ponoszonych przez przedsiębiorcę wydatków związanych z koniecznością wypłaty odprawy pośmiertnej oraz świadczeń z praw majątkowych ze stosunku pracy.

Publikacja: 22.02.2022 13:58

Jak zaksięgować odprawę pośmiertną

Foto: insta_photos

Zgodnie z art. 93 Kodeksu pracy, w razie śmierci pracownika w czasie trwania stosunku pracy lub w czasie pobierania po jego rozwiązaniu zasiłku z tytułu niezdolności do pracy wskutek choroby, rodzinie zmarłego pracownika (obejmującej małżonka oraz innych członków rodziny spełniających warunki wymagane do uzyskania renty rodzinnej, tj. dzieci, wnuki, rodzeństwo, wdowę/wdowca, rodziców) przysługuje od jego pracodawcy odprawa pośmiertna. Jej wysokość jest uzależniona od okresu zatrudnienia pracownika u danego pracodawcy i wynosi:

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Strata stracie nierówna
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
KSeF. Czas przygotować się do e-fakturowania. Terminy, wymagania, kary
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wydatki na samochód wpływają na opodatkowanie IP Box
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Trudne do wyceny wartości niematerialne – rola analizy DEMPE
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Strata powstała w wyniku oszustwa może być podatkowym kosztem