Jak zaksięgować odprawę pośmiertną

Z dniem śmierci pracownika wygasa stosunek pracy łączący go z przedsiębiorcą-pracodawcą, u którego był zatrudniony. Zdarzenie to wywołuje na gruncie prawa podatkowego i bilansowego określone skutki w zakresie ponoszonych przez przedsiębiorcę wydatków związanych z koniecznością wypłaty odprawy pośmiertnej oraz świadczeń z praw majątkowych ze stosunku pracy.

Publikacja: 22.02.2022 13:58

Jak zaksięgować odprawę pośmiertną

Foto: insta_photos

Zgodnie z art. 93 Kodeksu pracy, w razie śmierci pracownika w czasie trwania stosunku pracy lub w czasie pobierania po jego rozwiązaniu zasiłku z tytułu niezdolności do pracy wskutek choroby, rodzinie zmarłego pracownika (obejmującej małżonka oraz innych członków rodziny spełniających warunki wymagane do uzyskania renty rodzinnej, tj. dzieci, wnuki, rodzeństwo, wdowę/wdowca, rodziców) przysługuje od jego pracodawcy odprawa pośmiertna. Jej wysokość jest uzależniona od okresu zatrudnienia pracownika u danego pracodawcy i wynosi:

Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odzież to sprawa osobista
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus może żądać zapłaty przed wydaniem decyzji ostatecznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kto jest rzeczywistym właścicielem dla celów podatku u źródła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dwa odrębne świadczenia przy ładowaniu pojazdów elektrycznych