Zbycie środka trwałego sfinansowanego kredytem

Wiele firm zmagając się z wyzwaniami jakie stawia im aktualna rzeczywistość biznesowa, rozporządza aktywami, sfinansowanymi za pośrednictwem instrumentów finansowych, w celu poprawy tzw. płynności finansowej. Decydując się na zbycie środka trwałego finansowanego kredytem, w pierwszej kolejności należy przeprowadzić analizę w celu uniknięcie negatywnych konsekwencji podatkowych.

Publikacja: 19.04.2022 19:42

Zbycie środka trwałego sfinansowanego kredytem

Foto: Adobe Stock

Należy zauważyć, że za środek trwały zgodnie z art. 22a ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: ustawa o PIT), możemy uznać: budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością, maszyny, urządzenia i środki transportu, inne przedmioty o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 23a pkt 1 ustawy o PIT. Z przepisu tego również jasno wynikają przesłanki, które należy spełnić, aby określony środek trwały należał do majątku firmy.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Strata stracie nierówna
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
KSeF. Czas przygotować się do e-fakturowania. Terminy, wymagania, kary
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wydatki na samochód wpływają na opodatkowanie IP Box
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Trudne do wyceny wartości niematerialne – rola analizy DEMPE
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Strata powstała w wyniku oszustwa może być podatkowym kosztem
Reklama
Reklama