Reklama
Rozwiń

Jak zaksięgować ulepszenie w obcych środkach trwałych postawionych w stan likwidacji

Środek trwały w formie „ulepszenia obcego środka trwałego” może być przeznaczony do likwidacji. Postawienie takiego środka trwałego w stan likwidacji wymaga podjęcia udokumentowanej decyzji o jego wycofaniu z użytkowania oraz zaprzestania jego ujmowania w ewidencji księgowej.

Publikacja: 06.09.2022 21:31

Jak zaksięgować ulepszenie w obcych środkach trwałych postawionych w stan likwidacji

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 15 lit. c ustawy o rachunkowości, ulepszenia w obcych środkach trwałych(użytkowanych na podstawie umowy najmu, dzierżawy, czy leasingu operacyjnego) zaliczane są do środków trwałych. Zgodnie z krajowym standardem rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”, wydatki poniesione na ulepszenie obcego środka trwałego stanowią odrębny obiekt środków trwałych jako „ulepszenie obcego środka trwałego” (Wn konto „Środki trwałe w budowie”; Ma różne konta zespołów 1, 2, 3 (np. konto „Rachunki bankowe”; konto „Pozostałe rozrachunki”; konto „Rozliczenie zakupu”) oraz Wn konto „Środki trwałe”; Ma konto „Środki trwałe w budowie”), pod warunkiem jednak, że przedsiębiorstwo sprawuje nad nim kontrolę.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Strata stracie nierówna
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
KSeF. Czas przygotować się do e-fakturowania. Terminy, wymagania, kary
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wydatki na samochód wpływają na opodatkowanie IP Box
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Trudne do wyceny wartości niematerialne – rola analizy DEMPE
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Strata powstała w wyniku oszustwa może być podatkowym kosztem