Reklama

Jak zaksięgować ulepszenie w obcych środkach trwałych postawionych w stan likwidacji

Środek trwały w formie „ulepszenia obcego środka trwałego” może być przeznaczony do likwidacji. Postawienie takiego środka trwałego w stan likwidacji wymaga podjęcia udokumentowanej decyzji o jego wycofaniu z użytkowania oraz zaprzestania jego ujmowania w ewidencji księgowej.

Publikacja: 06.09.2022 21:31

Jak zaksięgować ulepszenie w obcych środkach trwałych postawionych w stan likwidacji

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 15 lit. c ustawy o rachunkowości, ulepszenia w obcych środkach trwałych(użytkowanych na podstawie umowy najmu, dzierżawy, czy leasingu operacyjnego) zaliczane są do środków trwałych. Zgodnie z krajowym standardem rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”, wydatki poniesione na ulepszenie obcego środka trwałego stanowią odrębny obiekt środków trwałych jako „ulepszenie obcego środka trwałego” (Wn konto „Środki trwałe w budowie”; Ma różne konta zespołów 1, 2, 3 (np. konto „Rachunki bankowe”; konto „Pozostałe rozrachunki”; konto „Rozliczenie zakupu”) oraz Wn konto „Środki trwałe”; Ma konto „Środki trwałe w budowie”), pod warunkiem jednak, że przedsiębiorstwo sprawuje nad nim kontrolę.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Internetowy handel pod lupą fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Minister wyjaśnił co jest schematem podatkowym
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Obniżenie podstawy PCC przy powstaniu agio – interpretacja ogólna MF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Środki pomocowe wspierają sektor obronny
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Będą zmiany w kilometrówce
Reklama
Reklama
Reklama