Aktualizacja: 15.05.2025 15:54 Publikacja: 16.10.2022 10:00
Foto: Adobe Stock
- Nasza firma będzie wymieniać wyposażenie biurowe na nowe. Pojawiło się w związku z tym pytanie czy w przypadku sprzedaży używanych mebli pracownikom będziemy obowiązani do instalacji kasy rejestrującej. Wyposażenie w części stanowi środki trwałe. Nie posiadamy kasy rejestrującej, gdyż standardowo w ogóle nie dokonujemy sprzedaży na rzecz konsumentów. – pyta czytelnik.
Jeżeli sprzedaż będzie dokonywana na rzecz pracowników (ale podkreślam - tylko pracowników), to będzie korzystała ze zwolnienia z kasy rejestrującej niezależnie od formy zapłaty dokonanej przez pracownika czy też udokumentowania tej sprzedaży fakturą.
Aby ustalić, jakie sprzęty i narzędzia zaliczają się do urządzeń przemysłowych, trzeba posiłkować się rozstrzygn...
Wykorzystywane na budowach zestawy kontenerowe służą celom przemysłowym. Najemcy takich zestawów, przy wypłacie...
Podważenie przez organ sposobu rozliczania podatku u źródła może być dla podatnika wyzwaniem, dlatego kluczowe j...
Obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych dotyczy firm, które muszą prowadzić księgi rachunkowe zgodnie z us...
W metodzie kasowej rozliczania PIT podatnik wykaże przychód dopiero w momencie faktycznego otrzymania zapłaty. K...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas