Sprzedaż na rzecz pracowników bez kasy rejestrującej

Przedsiębiorstwa, które zasadniczo przeprowadzają tylko transakcje B2B, nie mają obowiązku fiskalizacji wyprzedaży majątku firmowego na rzecz zatrudnionych w nich osób.

Publikacja: 16.10.2022 10:00

Sprzedaż na rzecz pracowników bez kasy rejestrującej

Foto: Adobe Stock

- Nasza firma będzie wymieniać wyposażenie biurowe na nowe. Pojawiło się w związku z tym pytanie czy w przypadku sprzedaży używanych mebli pracownikom będziemy obowiązani do instalacji kasy rejestrującej. Wyposażenie w części stanowi środki trwałe. Nie posiadamy kasy rejestrującej, gdyż standardowo w ogóle nie dokonujemy sprzedaży na rzecz konsumentów. – pyta czytelnik.

Jeżeli sprzedaż będzie dokonywana na rzecz pracowników (ale podkreślam - tylko pracowników), to będzie korzystała ze zwolnienia z kasy rejestrującej niezależnie od formy zapłaty dokonanej przez pracownika czy też udokumentowania tej sprzedaży fakturą.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Błąd w deklaracji można poprawić
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jakie skutki dla spółki z o.o. ma umorzenie jej udziałów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Konwencja MLI zmienia zasady gry dla pracowników delegowanych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Odpisy aktualizujące wycenę aktywów też trzeba aktualizować
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak skorygować błędy w deklaracji PIT? Jak dopłacić podatek i złożyć czynny żal?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kiedy firma szkoleniowa skorzysta ze zwolnienia z VAT - interpretacja dyrektora KIS
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dowód księgowy to nie zawsze faktura. Kiedy zakupy w sieci ująć w kosztach?