Sprzedaż na rzecz pracowników bez kasy rejestrującej

Przedsiębiorstwa, które zasadniczo przeprowadzają tylko transakcje B2B, nie mają obowiązku fiskalizacji wyprzedaży majątku firmowego na rzecz zatrudnionych w nich osób.

Publikacja: 16.10.2022 10:00

Sprzedaż na rzecz pracowników bez kasy rejestrującej

Foto: Adobe Stock

- Nasza firma będzie wymieniać wyposażenie biurowe na nowe. Pojawiło się w związku z tym pytanie czy w przypadku sprzedaży używanych mebli pracownikom będziemy obowiązani do instalacji kasy rejestrującej. Wyposażenie w części stanowi środki trwałe. Nie posiadamy kasy rejestrującej, gdyż standardowo w ogóle nie dokonujemy sprzedaży na rzecz konsumentów. – pyta czytelnik.

Jeżeli sprzedaż będzie dokonywana na rzecz pracowników (ale podkreślam - tylko pracowników), to będzie korzystała ze zwolnienia z kasy rejestrującej niezależnie od formy zapłaty dokonanej przez pracownika czy też udokumentowania tej sprzedaży fakturą.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jest czas na przegląd firmowych obiektów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Podatnik mądry po szkodzie w podatku od nieruchomości
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy niezapłacony VAT można umorzyć w restrukturyzacji
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kiedy fiskus spyta o poniesioną stratę?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Obowiązek podatkowy w VAT może powstać z chwilą uprawomocnienia wyroku