Aktualizacja: 10.07.2025 07:33 Publikacja: 16.10.2022 10:00
Foto: Adobe Stock
- Nasza firma będzie wymieniać wyposażenie biurowe na nowe. Pojawiło się w związku z tym pytanie czy w przypadku sprzedaży używanych mebli pracownikom będziemy obowiązani do instalacji kasy rejestrującej. Wyposażenie w części stanowi środki trwałe. Nie posiadamy kasy rejestrującej, gdyż standardowo w ogóle nie dokonujemy sprzedaży na rzecz konsumentów. – pyta czytelnik.
Jeżeli sprzedaż będzie dokonywana na rzecz pracowników (ale podkreślam - tylko pracowników), to będzie korzystała ze zwolnienia z kasy rejestrującej niezależnie od formy zapłaty dokonanej przez pracownika czy też udokumentowania tej sprzedaży fakturą.
Straty są wpisane w ryzyko działalności gospodarczej. Z reguły powstają jako skutek błędnych decyzji biznesowych...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finans...
Podatnik, który poniósł wydatki samochodowe, np. na paliwo, naprawy, ubezpieczenie, może uwzględnić je jako kosz...
Przewidywane przychody generowane przez transakcje związane z udostępnieniem wartości niematerialnych i prawnych...
Dla uznania straty powstałej w wyniku oszustwa czy wyłudzenia za koszt uzyskania przychodów CIT nie wystarczy sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas