Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak ustalić wynik przedsiębiorstwa na transakcji

Aby potwierdzić, że transakcja między podmiotami powiązanymi została zawarta na zasadach rynkowych, sporządza się analizę zgodności lub porównawczą. Ich wyniki należy porównać z poziomem rentowności dla badanej transakcji.

Publikacja: 23.10.2022 02:00

Jak ustalić wynik przedsiębiorstwa na transakcji

Foto: Adobe Stock

Przeprowadzenie analizy porównawczej lub analizy zgodności dostarcza podatnikom nie lada wyzwań, często cały proces jest wysoce skomplikowany. Jak wyjaśniliśmy we wcześniejszych artykułach z cyklu, nadrzędnym celem przeprowadzenia takiej analizy jest nie tylko zachowanie kompletności dokumentacji cen transferowych, ale przede wszystkim sprawdzenie, jak ceny ustalone w danej transakcji kontrolowanej wpisują się w wynik analizy porównawczej, tj. czy znajdują się na poziomie rynkowym. Jej dodatkową funkcją jest pozyskanie argumentów na wypadek kwestionowania poziomu cen transferowych przez organy administracji skarbowej. W artykule wskażemy jak ustalić wynik na transakcji, co on oznacza i jak odnieść go do wyniku analizy.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jakie wsparcie dla elektromobilności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zwolnienie z VAT z wyższym limitem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama