Reklama

Recharakteryzacja w cenach transferowych – wątpliwości nie ma końca

Fiskus próbuje ingerować w przedmiot transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi przed formalnym wprowadzeniem takiej możliwości w ustawach o PIT i o CIT. Oliwy do ognia w tej materii dolewa niejednolite orzecznictwo sądów administracyjnych.

Publikacja: 23.10.2022 02:00

Recharakteryzacja w cenach transferowych – wątpliwości nie ma końca

Foto: Adobe Stock

Pod koniec 2018 r. dokonano dużej nowelizacji ustawy o PIT oraz ustawy o CIT. Od 1 stycznia 2019 r. zgodnie z ustawą o CIT w przypadku, gdy organ podatkowy uzna, że w porównywalnych okolicznościach podmioty niepowiązane kierujące się racjonalnością ekonomiczną nie zawarłyby takiej transakcji, jaką zawarły podmioty powiązane, zastępuje on transakcję kontrolowaną (tj. zawartą pomiędzy podmiotami powiązanymi) transakcją uznaną za właściwą (tj. taką, jaką zawarłyby podmioty niepowiązane) lub w ogóle transakcję tę pomija. Do kalkulacji wynagrodzenia organ stosuje metodę odpowiednią dla transakcji właściwej. Jest to tzw. recharakteryzacja (reklasyfikacja) transakcji.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jakie wsparcie dla elektromobilności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zwolnienie z VAT z wyższym limitem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama