Reklama
Rozwiń
Reklama

Płatność za zagraniczny wynajem samochodu do polskiego pośrednika

Może się okazać, że pośrednik posiada interpretację zwalniającą go z pełnienia funkcji płatnika podatku u źródła, co zwiększa ryzyko, że to klient powinien pobrać podatek.

Publikacja: 17.04.2023 02:00

Płatność za zagraniczny wynajem samochodu do polskiego pośrednika

Foto: Adobe Stock

Zagraniczna podróż służbowa niejednokrotnie wiąże się z koniecznością wynajęcia samochodu osobowego w miejscu docelowym. Najczęściej polskie firmy płacą za wynajem bezpośrednio wynajmującemu. Coraz bardziej popularne staje się jednak korzystanie z międzynarodowych sieci wynajmu pojazdów i regulowanie płatności przez polskiego pośrednika będącego członkiem takiej sieci. Ten, po potrąceniu prowizji, przekazuje należność zagranicznemu wynajmującemu. Rola pośrednika z reguły ogranicza się do przekazania pieniędzy za granicę, nie jest on w jakikolwiek sposób zależny od wynajmującego a fakturę za najem podmiot zagraniczny wystawia najczęściej bezpośrednio na klienta.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama