Reklama
Rozwiń
Reklama

Marża transakcyjna: metoda najpopularniejsza nie zawsze się sprawdzi

Podatnicy, którzy sporządzają analizy porównawcze, decydują się najczęściej na stosowanie metody marży transakcyjnej netto. Nie w każdym przypadku będzie to jednak najlepszy wybór.

Publikacja: 08.05.2023 02:00

Marża transakcyjna: metoda najpopularniejsza nie zawsze się sprawdzi

Foto: Adobe Stock

Podmioty działające w grupach kapitałowych rzadko decydują się na wybór metody marży transakcyjnej netto (TNMM) przy kalkulacji wynagrodzenia w transakcjach kontrolowanych. Znacznie częściej do samej kalkulacji wynagrodzenia wykorzystują metodę porównywalnej ceny niekontrolowanej oraz metodę koszt plus. Inaczej wygląda jednak wybór metody w przypadku weryfikacji cen transferowych podczas sporządzania analiz porównawczych. Wówczas najpowszechniej wybieraną metodą jest metoda TNMM, z uwagi na jej prostotę i możliwość wykorzystania łatwo dostępnych danych. Chociaż metoda ta jest powszechnie znana i często używana, jej zastosowanie w praktyce może jednak zaskoczyć i wiązać się z niespodziewanymi wcześniej trudnościami.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jakie wsparcie dla elektromobilności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zwolnienie z VAT z wyższym limitem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama