Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak rozliczać zdarzenia następujące po dniu bilansowym

Zdarza się, że po dniu bilansowym, ale przed sporządzeniem sprawozdania finansowego, do jednostki wpływają dokumenty i informacje dotyczące stanu aktywów, pasywów i wyniku finansowego zamykanego roku. Powoduje to konieczność dokonania korekt w księgach.

Publikacja: 23.08.2023 07:17

Jak rozliczać zdarzenia następujące po dniu bilansowym

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 7  „Zmiany zasad (polityki) rachunkowości, wartości szacunkowych, poprawianie błędów, zdarzenia następujące po dniu bilansowym – ujęcie i prezentacja”, do zdarzeń po dniu bilansowym zalicza się wszystkie zdarzenia, które nastąpiły po dniu bilansowym do dnia zatwierdzenia sprawozdania finansowego. Z uwagi na wpływ na sprawozdanie finansowe, zdarzenia te można podzielić na dostarczające dowodów na istnienie określonego stanu na dzień bilansowy oraz wskazujące na stan zaistniały po dniu bilansowym.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama