Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy zawsze status mikro oraz małego przedsiębiorcy oznacza to samo?

Polskie regulacje w zakresie podatków dochodowych, które odwołują się do ustalania wielkości przedsiębiorstwa zgodnie z przepisami Prawa przedsiębiorców oraz ustawy o rachunkowości nieco odmiennie podchodzą do kryteriów decydujących, czy dane przedsiębiorstwo posiada status mikro czy małego przedsiębiorcy.

Publikacja: 18.10.2023 02:00

Czy zawsze status mikro oraz małego przedsiębiorcy oznacza to samo?

Foto: Adobe Stock

Ustalenie statusu dla przedsiębiorcy jest niezwykle istotne bo może przełożyć się na obowiązki księgowe czy podatkowe. Pozwala również na stosowanie pewnych uproszczeń, które mogą przynieść jednostce wymierne korzyści. Kryterium wielkości przedsiębiorcy jest też czynnikiem decydującym o uzyskiwaniu różnego rodzaju dotacji, czy środków w ramach pomocy publicznej czy de minimis.

Dlatego też niezwykle istotne jest, aby określić status przedsiębiorstwa w sposób właściwy pod dane przepisy, zwolnienia czy też uproszczenia.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama