Reklama

Rozliczanie różnic kursowych

W dzisiejszym globalnym świecie transakcje z zagranicznymi kontrahentami to dla wielu przedsiębiorców codzienność. Transakcje takie zawierane są zazwyczaj w walucie obcej, co prowadzi do powstawania różnic kursowych. W zależności od wahań kursów na rynku walutowym, mogą one być dodatnie lub ujemne, co przekłada się na przychody lub koszty podatkowe.

Publikacja: 20.12.2023 02:00

Rozliczanie różnic kursowych

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z zasadami rachunkowości księgi rachunkowe prowadzi się w języku polskim i walucie polskiej. Oznacza to, że wszystkie operacje gospodarcze wyrażone w walucie obcej przed wprowadzeniem do ksiąg rachunkowych wymagają przeliczenia na walutę polską. Zgodnie z ogólnymi zasadami przychody i koszty w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień uzyskania przychodu lub poniesienia kosztu.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: KSeF – ostatni dzwonek na przygotowania
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Internetowy handel pod lupą fiskusa
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama