Reklama
Rozwiń
Reklama

Co trzeba zrobić przed sporządzeniem sprawozdania finansowego

Przed sporządzeniem sprawozdania finansowego kierownik jednostki ocenia jej zdolność do kontynuacji działalności przez co najmniej 12 miesięcy, czyli rozważa czy aktywa i pasywa wykazywane w księgach umożliwiają uzyskanie korzyści ekonomicznych.

Publikacja: 21.10.2024 04:30

Co trzeba zrobić przed sporządzeniem sprawozdania finansowego

Foto: Adobe Stock

Przed sporządzeniem sprawozdania finansowego przedsiębiorstwo musi wykonać szereg kroków, aby zapewnić, że raport jest kompletny, dokładny i zgodny z obowiązującymi przepisami oraz standardami rachunkowości. Głównym obowiązkiem, jaki stoi przed kierownikiem jednostki przed sporządzeniem sprawozdania finansowego, jest dokonanie oceny zdolności jednostki do kontynuacji prowadzenia działalności. Gdy jednostka zakłada kontynuację działalności przez okres co najmniej 12 miesięcy, oznacza to, że aktywa i pasywa wykazywane w księgach rachunkowych dają możliwość uzyskania korzyści ekonomicznych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama