- Spółka (podatnik VAT czynny) świadczy kompleksowe usługi konferencyjne organizowane w hotelach należących do spółki, położonych w Polsce. Świadczone usługi polegające na sprzedaży (w różnych wariantach) pakietu świadczeń bez noclegu lub z noclegiem wchodzą w skład oferty spółki jako tzw. pakiet konferencyjny. Usługa konferencyjna nie obejmuje sprzedaży biletów wstępu na konferencję lub organizacji tej konferencji od strony merytorycznej. Spółka zobowiązana jest jedynie do zapewnienia technicznego zaplecza takiej konferencji (m.in. udostępnienie sal konferencyjnych, rzutnika, projektora, komputera, sprzętu audio, nagłośnienia itp.). Cena pakietu konferencyjnego jest ustalana indywidualnie z klientem na podstawie liczby uczestników konferencji lub szkolenia i konkretnych wymagań klienta. Nabywcą usług konferencyjnych są firmy i instytucje zarówno z Polski, jak i z innych państw UE oraz z państw trzecich. Gdzie należy ustalić miejsce świadczenia tej usługi konferencyjnej dla nabywców, którzy nie posiadają stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Polski? – pyta czytelniczka.