VAT: zwrot eksportowanego towaru – korekta czy anulowanie faktury

Gdy nabywca nie przyjął wysłanych produktów i zwrócił je wraz z fakturą, nie została ona wprowadzona do obiegu prawnego. W takiej sytuacji sprzedawca nie ujmuje jej w księgach i nie wykazuje w deklaracji VAT-7 i w pliku JPK.

Publikacja: 15.12.2019 15:16

VAT: zwrot eksportowanego towaru – korekta czy anulowanie faktury

Foto: 123RF

Polscy przedsiębiorcy handlują nie tylko na terytorium kraju i Unii Europejskiej, ale również poza jej granicami. Eksport towarów jest więc jedną z podstawowych transakcji gospodarczych. Niestety, zarówno w krajowych, jak i zagranicznych dostawach czasem dochodzi do zwrotu towarów. Czy wówczas należy przeprowadzić korektę, czy wystarczy anulować transakcję? Zagadnienie to warto rozważyć na przykładach.

Przykład

Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odzież to sprawa osobista
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus może żądać zapłaty przed wydaniem decyzji ostatecznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kto jest rzeczywistym właścicielem dla celów podatku u źródła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dwa odrębne świadczenia przy ładowaniu pojazdów elektrycznych