VAT: zwrot eksportowanego towaru – korekta czy anulowanie faktury

Gdy nabywca nie przyjął wysłanych produktów i zwrócił je wraz z fakturą, nie została ona wprowadzona do obiegu prawnego. W takiej sytuacji sprzedawca nie ujmuje jej w księgach i nie wykazuje w deklaracji VAT-7 i w pliku JPK.

Publikacja: 15.12.2019 15:16

VAT: zwrot eksportowanego towaru – korekta czy anulowanie faktury

Foto: 123RF

Polscy przedsiębiorcy handlują nie tylko na terytorium kraju i Unii Europejskiej, ale również poza jej granicami. Eksport towarów jest więc jedną z podstawowych transakcji gospodarczych. Niestety, zarówno w krajowych, jak i zagranicznych dostawach czasem dochodzi do zwrotu towarów. Czy wówczas należy przeprowadzić korektę, czy wystarczy anulować transakcję? Zagadnienie to warto rozważyć na przykładach.

Przykład

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Komu 1,5 proc. PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak podatek u źródła wpływa na wysokość VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Hipotetyczne odsetki są kosztem uzyskania przychodów CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zostały dwa tygodnie na złożenie rocznego PIT przedsiębiorcy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak wycenić aktywa wypracowujące korzyści ekonomiczne grupowo