Aktualizacja: 12.01.2020 15:25 Publikacja: 12.01.2020 00:01
Foto: Adobe Stock
W praktyce można wyobrazić sobie wiele różnych sytuacji, w których towary znajdujące się w asortymencie przedsiębiorstwa nie zostaną wykorzystane zgodnie z ich przeznaczeniem. Może się na przykład zdarzyć, że dana partia towaru nie znajdzie nabywcy w określonym czasie i straci swoją przydatność gospodarczą na skutek przeterminowania. Dalsze magazynowanie towaru pozbawione jest wtedy sensu i wielu przedsiębiorców decyduje się na jego zutylizowanie. Wówczas po stronie przedsiębiorstwa powstaje strata w postaci utraconego towaru, która co do zasady może zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodów. Kosztem podatkowym będą także wydatki związane z samą utylizacją towarów. Trzeba jednak pamiętać, że aby strata oraz koszt utylizacji mogły stanowić koszty uzyskania przychodów, do jej powstania nie może dojść na skutek zawinionego działania podatnika lub braku po jego stronie należytej staranności.
Wielu bardzo młodych ludzi, nie tylko w Polsce, chciałoby być influencerem i żyć z zamieszczania treści w mediac...
Gdy polska spółka wypłaci zagranicznemu podmiotowi dywidendy, odsetki i należności licencyjne powyżej limitu 2 m...
Organy podatkowe często uznają, że przekazanie towaru podmiotowi podszywającemu się pod kontrahenta skutkuje obo...
Media (woda/ścieki, prąd, gaz, ciepło) dostarczane do lokalu mieszkalnego znajdującego się w budynku, gdzie jest...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Branżę influencerów charakteryzują (i kuszą) szerokie możliwości uzyskania dodatkowych dochodów. Natomiast na gr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas