Reklama

Sprzedaż fast foodów a VAT

Zapadło już kilka wyroków w sprawie stawki podatku na sprzedaż w fast foodach. Jednak NSA musiał skierować pytanie do TSUE. Chodzi o wyjaśnienie czy pojęcie usługi restauracyjnej, do której zastosowanie ma obniżona stawka, dotyczy sprzedaży dań gotowych.

Publikacja: 04.12.2019 02:00

Sprzedaż fast foodów a VAT

Foto: AdobeStock

Jednym ze sporów powstałych pomiędzy organami podatkowymi a podatnikami podatku od towarów i usług, który został poddany ocenie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, był ten dotyczący wysokości stawki podatku VAT na sprzedaż produktów w sieciach restauracji typu fast food. Stronami skarżącymi w tych sprawach były podmioty wykonujące działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia restauracji i innych placówek gastronomicznych na podstawie umów franczyzy (jedną ze stron skarżących był franczyzodawca). Natomiast dostarczane klientom produkty były przeznaczone do bezpośredniego spożycia w sieci lokali (na miejscu), na wynos (w tym również w systemach sprzedaży dla klientów podjeżdżających samochodami lub podchodzących do okienek znajdujących się na zewnątrz restauracji) lub w niektórych przypadkach – na telefon z dostawą.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama