Aktualizacja: 11.12.2017 01:00 Publikacja: 11.12.2017 01:00
Foto: 123RF
Opodatkowaniem VAT płatnej usługi reklamowej na Facebooku jest mniej skomplikowane, Na pewno VAT od zakupionej reklamy nie zapłacą osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej.
Dyrektywa 2006/112/WE Rady z 28 listopada 2006 r. w art. 56 stanowi, że miejscem świadczenia m.in. usług reklamowych na rzecz usługobiorców mających siedzibę poza Wspólnotą i we Wspólnocie, ale w innym państwie niż usługodawca, jest miejsce, w którym usługobiorca posiada siedzibę działalności gospodarczej lub miejsce gdzie prowadzi działalność gospodarczą. Zgodnie z art. 2 pkt 9 ustawy o VAT zakup usługi reklamowej od zagranicznej firmy traktowany jest jako import usług, czyli świadczenie usług, których podatnikiem jest usługobiorca określony w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, a więc podmiot prowadzący działalność gospodarczą. Opodatkowanie VAT usług reklamowych dotyczy zatem wyłącznie podmiotów prowadzących działalność gospodarczą lub osób, których aktywność zawodową fiskus uznał za prowadzenie działalności gospodarczej.
Przedsiębiorca będzie mógł złożyć pierwotną deklarację po rozpoczęciu oraz zakończeniu kontroli celno-skarbowej....
Przedsiębiorca będzie musiał płacić VAT dopiero po przekroczeniu 240 tys. zł rocznej sprzedaży. Tak wynika z pro...
Skarbówka może ściągać zaległy podatek spółki od członka jej zarządu. Ale powinien mieć możliwość zwolnienia z o...
Nie można instrumentalnie traktować przepisów o pomocy publicznej, by tylko odmówić zwolnienia z podatku. Taki j...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Po zmianach w składce zdrowotnej w 2026 r. przedsiębiorcy będą musieli na nowo przeliczyć, co się im bardziej op...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas