Reklama

Płatnik CIT nie musi mieć certyfikatu rezydencji w momencie wypłaty należności - wyjaśnienie MF

Certyfikat rezydencji potrzebny jest do zastosowania podatkowej ulgi. Nie trzeba go jednak mieć w chwili rozliczania umowy.

Publikacja: 30.11.2017 06:32

Płatnik CIT nie musi mieć certyfikatu rezydencji w momencie wypłaty należności - wyjaśnienie MF

Foto: Adobe Stock

Certyfikat rezydencji to zaświadczenie, gdzie zagraniczny kontrahent ma siedzibę albo mieszka. Pozwala przy rozliczaniu jego wynagrodzenia pobrać niższy podatek (albo w ogóle go nie pobierać). Tak wynika z wyjaśnień zamieszczonych na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.

Kiedy certyfikat jest potrzebny? Przykładowo przy wypłacie dywidend, odsetek, należności z praw autorskich czy znaków towarowych, zapłacie za usługi doradcze, księgowe, prawne, reklamowe, zarządzania i kontroli. Powinien zawierać informację, kiedy został wydany, oraz wskazywać, na jaką datę potwierdza rezydencję podatnika (czyli zagranicznego kontrahenta).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama