Aktualizacja: 30.11.2017 06:32 Publikacja: 30.11.2017 06:32
Foto: Adobe Stock
Certyfikat rezydencji to zaświadczenie, gdzie zagraniczny kontrahent ma siedzibę albo mieszka. Pozwala przy rozliczaniu jego wynagrodzenia pobrać niższy podatek (albo w ogóle go nie pobierać). Tak wynika z wyjaśnień zamieszczonych na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.
Kiedy certyfikat jest potrzebny? Przykładowo przy wypłacie dywidend, odsetek, należności z praw autorskich czy znaków towarowych, zapłacie za usługi doradcze, księgowe, prawne, reklamowe, zarządzania i kontroli. Powinien zawierać informację, kiedy został wydany, oraz wskazywać, na jaką datę potwierdza rezydencję podatnika (czyli zagranicznego kontrahenta).
Ubezpieczeni, którzy nie są od razu określeni w polisie czy innym dokumencie w sposób pozwalający na ich jednozn...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas