Reklama
Rozwiń

Płatnik CIT nie musi mieć certyfikatu rezydencji w momencie wypłaty należności - wyjaśnienie MF

Certyfikat rezydencji potrzebny jest do zastosowania podatkowej ulgi. Nie trzeba go jednak mieć w chwili rozliczania umowy.

Publikacja: 30.11.2017 06:32

Płatnik CIT nie musi mieć certyfikatu rezydencji w momencie wypłaty należności - wyjaśnienie MF

Foto: Adobe Stock

Certyfikat rezydencji to zaświadczenie, gdzie zagraniczny kontrahent ma siedzibę albo mieszka. Pozwala przy rozliczaniu jego wynagrodzenia pobrać niższy podatek (albo w ogóle go nie pobierać). Tak wynika z wyjaśnień zamieszczonych na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.

Kiedy certyfikat jest potrzebny? Przykładowo przy wypłacie dywidend, odsetek, należności z praw autorskich czy znaków towarowych, zapłacie za usługi doradcze, księgowe, prawne, reklamowe, zarządzania i kontroli. Powinien zawierać informację, kiedy został wydany, oraz wskazywać, na jaką datę potwierdza rezydencję podatnika (czyli zagranicznego kontrahenta).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama