Płatnik CIT nie musi mieć certyfikatu rezydencji w momencie wypłaty należności - wyjaśnienie MF

Certyfikat rezydencji potrzebny jest do zastosowania podatkowej ulgi. Nie trzeba go jednak mieć w chwili rozliczania umowy.

Publikacja: 30.11.2017 06:32

Płatnik CIT nie musi mieć certyfikatu rezydencji w momencie wypłaty należności - wyjaśnienie MF

Foto: Adobe Stock

Certyfikat rezydencji to zaświadczenie, gdzie zagraniczny kontrahent ma siedzibę albo mieszka. Pozwala przy rozliczaniu jego wynagrodzenia pobrać niższy podatek (albo w ogóle go nie pobierać). Tak wynika z wyjaśnień zamieszczonych na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.

Kiedy certyfikat jest potrzebny? Przykładowo przy wypłacie dywidend, odsetek, należności z praw autorskich czy znaków towarowych, zapłacie za usługi doradcze, księgowe, prawne, reklamowe, zarządzania i kontroli. Powinien zawierać informację, kiedy został wydany, oraz wskazywać, na jaką datę potwierdza rezydencję podatnika (czyli zagranicznego kontrahenta).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Podatki
Wyrok TSUE: prezes musi mieć szansę na uwolnienie się od podatku spółki
Podatki
TSUE: zwolnienie podatkowe dla kolejowych gruntów to nie pomoc publiczna
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Podatki
Po reformie składki zdrowotnej część firm może zmienić formę opodatkowania
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne