Aktualizacja: 29.11.2017 07:52 Publikacja: 29.11.2017 07:52
Foto: 123RF
Jeśli firma popełniła błąd w ofercie i z tego powodu nie doszło do podpisania umowy, poniesione przez nią wydatki nie mogą być kosztem uzyskania przychodów. Takie są wnioski z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Spółka wzięła udział w przetargu i wpłaciła 115 tys. zł wadium. Zamawiający wybrał jej ofertę. Następnie zażądał przedstawienia dodatkowego kosztorysu i uznał, że wymiar oferowanego urządzenia w jednym wskaźniku jest nieco większy od wymiaru zawartego w specyfikacji. Spółka wyjaśniła, że ta niewielka rozbieżność nie ma żadnego praktycznego znaczenia. Nie przekonało to zamawiającego, który odmówił podpisania umowy. Zatrzymał też wadium. Spółka wystąpiła do sądu z powództwem o zwrot. Wygrała w pierwszej instancji, jednak sąd apelacyjny zmienił wyrok i powództwo oddalił.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas