Aktualizacja: 05.10.2017 08:11 Publikacja: 05.10.2017 08:11
Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz
Koszty transportu i utylizacji zepsutych produktów są związane z działalnością gospodarczą. Wolno je odliczyć, jeśli nie przyczyniliśmy się do powstania szkody. Takie są wnioski z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Wystąpiła o nią spółka z o.o. zajmująca się przetwarzaniem i konserwowaniem mięsa. Sprzedaje swoje wyroby zarówno w kraju, jak i za granicą. Spółka bada je laboratoryjnie z wymaganą przez przepisy częstotliwością, kontrole przeprowadzają też pracownicy działu jakości. Mimo to zdarza się, że dostarczone do nabywców produkty nie nadają się do spożycia i muszą zostać zutylizowane. Wtedy spółka zostaje obciążona dodatkowymi kosztami – transportu, jeśli ponosił je odbiorca, oraz utylizacji.
Jeśli spółka dostała od samorządu rekompensatę, która ma pokryć stratę z działalności i nie wypływa bezpośrednio...
Wydatki na wynagrodzenia pracowników mogą być kilkakrotnie wykorzystane w ramach ulg wspomagających innowacyjność.
Gdy kontrola u podatnika będzie się przedłużała, to nie zapłaci on odsetek od podatków za czas tej kontroli. To...
Ministerstwo Finansów przygotowało projekt przepisów, które przesuwają w czasie o dwa lata obowiązek raportowani...
Zniesienie opodatkowania wielokrotnych restrukturyzacji, a także obowiązku publikowania strategii podatkowej duż...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas