Odszkodowanie dla pracownikowi w związku z likwidacją stanowiska jest kosztem pracodawcy - wyrok WSA

Odszkodowanie wypłacone pracownikowi w związku z likwidacją stanowiska i zakończeniem współpracy jest kosztem pracodawcy.

Publikacja: 20.11.2019 07:42

Odszkodowanie dla pracownikowi w związku z likwidacją stanowiska jest kosztem pracodawcy - wyrok WSA

Foto: 123RF

We wtorek Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uwzględnił skargę spółki, która chciała wrzucić w koszty swojej działalności odszkodowanie wypłacone w związku z zakończeniem współpracy z jedną z pracownic.

Z wniosku o interpretację wynikało, że kobieta pracowała dla spółki od 2003 r. na stanowisku general manager. Stanowisko to zostało zlikwidowane w wyniku zmian organizacyjnych w grupie, a spółka nie mogła pracownicy nic zaoferować. Pojawił się problem. W związku z obniżeniem wieku emerytalnego od 1 października 2017 r. kobietę objęła ochrona. To oznaczało, że nie można jej było zwolnić i mogła liczyć na pensję za co najmniej 47 miesięcy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT