Reklama

Odszkodowanie dla pracownikowi w związku z likwidacją stanowiska jest kosztem pracodawcy - wyrok WSA

Odszkodowanie wypłacone pracownikowi w związku z likwidacją stanowiska i zakończeniem współpracy jest kosztem pracodawcy.

Publikacja: 20.11.2019 07:42

Odszkodowanie dla pracownikowi w związku z likwidacją stanowiska jest kosztem pracodawcy - wyrok WSA

Foto: 123RF

We wtorek Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uwzględnił skargę spółki, która chciała wrzucić w koszty swojej działalności odszkodowanie wypłacone w związku z zakończeniem współpracy z jedną z pracownic.

Z wniosku o interpretację wynikało, że kobieta pracowała dla spółki od 2003 r. na stanowisku general manager. Stanowisko to zostało zlikwidowane w wyniku zmian organizacyjnych w grupie, a spółka nie mogła pracownicy nic zaoferować. Pojawił się problem. W związku z obniżeniem wieku emerytalnego od 1 października 2017 r. kobietę objęła ochrona. To oznaczało, że nie można jej było zwolnić i mogła liczyć na pensję za co najmniej 47 miesięcy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama