Odszkodowanie dla pracownikowi w związku z likwidacją stanowiska jest kosztem pracodawcy - wyrok WSA

Odszkodowanie wypłacone pracownikowi w związku z likwidacją stanowiska i zakończeniem współpracy jest kosztem pracodawcy.

Publikacja: 20.11.2019 07:42

Odszkodowanie dla pracownikowi w związku z likwidacją stanowiska jest kosztem pracodawcy - wyrok WSA

Foto: 123RF

We wtorek Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uwzględnił skargę spółki, która chciała wrzucić w koszty swojej działalności odszkodowanie wypłacone w związku z zakończeniem współpracy z jedną z pracownic.

Z wniosku o interpretację wynikało, że kobieta pracowała dla spółki od 2003 r. na stanowisku general manager. Stanowisko to zostało zlikwidowane w wyniku zmian organizacyjnych w grupie, a spółka nie mogła pracownicy nic zaoferować. Pojawił się problem. W związku z obniżeniem wieku emerytalnego od 1 października 2017 r. kobietę objęła ochrona. To oznaczało, że nie można jej było zwolnić i mogła liczyć na pensję za co najmniej 47 miesięcy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Projekt: fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem