Reklama
Rozwiń

Usługę trzeba dokładnie opisać, by była kosztem

Spółka nie zaliczy do podatkowych kosztów wydatków na marketing, jeśli są niewłaściwie udokumentowane.

Publikacja: 02.08.2017 08:17

Usługę trzeba dokładnie opisać, by była kosztem

Foto: 123RF

Zbyt ogólne zapisy na dokumencie od kontrahenta mogą spowodować, że fiskus zakwestionuje wydatek. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpiła o nią spółka, która chce podpisać umowę marketingową z przedsiębiorcą prowadzącym jednoosobową działalność. Jego zadaniem będzie m.in. pozyskiwanie klientów za granicą. Poza stałym miesięcznym wynagrodzeniem ma dostawać zwrot kosztów związanych z wykonywaniem umowy. Spółka zapłaci przedsiębiorcy na podstawie skanów poniesionych przez niego wydatków. Dostanie też od niego refakturę obejmującą wszystkie koszty, zarówno rozliczane w jego firmie, jak i inne, np. zakupy alkoholu. Zostaną opisane jako „koszty dodatkowe zgodnie z umową".

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki
Podatki
Ważne zmiany w kontroli podatników. Cały Sejm za
Podatki
Fundusze inwestycyjne i spółki holdingowe. Łatwiej będzie o zwolnienie z CIT