Usługę trzeba dokładnie opisać, by była kosztem

Spółka nie zaliczy do podatkowych kosztów wydatków na marketing, jeśli są niewłaściwie udokumentowane.

Publikacja: 02.08.2017 08:17

Usługę trzeba dokładnie opisać, by była kosztem

Foto: 123RF

Zbyt ogólne zapisy na dokumencie od kontrahenta mogą spowodować, że fiskus zakwestionuje wydatek. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpiła o nią spółka, która chce podpisać umowę marketingową z przedsiębiorcą prowadzącym jednoosobową działalność. Jego zadaniem będzie m.in. pozyskiwanie klientów za granicą. Poza stałym miesięcznym wynagrodzeniem ma dostawać zwrot kosztów związanych z wykonywaniem umowy. Spółka zapłaci przedsiębiorcy na podstawie skanów poniesionych przez niego wydatków. Dostanie też od niego refakturę obejmującą wszystkie koszty, zarówno rozliczane w jego firmie, jak i inne, np. zakupy alkoholu. Zostaną opisane jako „koszty dodatkowe zgodnie z umową".

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama