Kiedy zagraniczne spółki prowadzące sklepy internetowe płacą podatek w Polsce

Działalność zagranicznej spółki może być prowadzona w formie sklepu internetowego. Specyfika działalności za pomocą Internetu pozwala na zakupy za pomocą strony internetowej sklepu odbiorcom towarów na całym świecie, w tym w Polsce.

Publikacja: 24.07.2017 02:00

Kiedy zagraniczne spółki prowadzące sklepy internetowe płacą podatek w Polsce

Foto: 123RF

W KKM OECD handlowi elektronicznemu poświęcona jest odrębna część komentarza dotycząca definicji zakładu (zob. art. 5 pkt 42.1 – 42.10). Również w tym przypadku podkreśla się kluczowy dla powstania zakładu materialny charakter „stałej placówki". Stwierdza się m.in., że sama strona internetowa – nie stanowiąc dobra materialnego (nie będąc pomieszczeniem, placówką, lokalem) – nie jest zakładem przedsiębiorstwa (nawet jeżeli zagraniczna spółka korzysta z przestrzeni dyskowej serwera położonego w Polsce). W KKM OECD wskazuje się też, że serwer – sam w sobie – może stanowić zakład. Dla powstania zakładu istotne jest, aby za pomocą „własnego" serwera (tj. serwera, nad którym fizyczną pieczę sprawuje sprzedawca) wykonywać funkcje istotne dla powstania zakładu (tj. zawierać umowy). W takim przypadku serwer jest zakładem, nawet jeżeli działa „automatycznie", bez udziału pracowników zagranicznego podatnika.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku