Reklama
Rozwiń

Zasady załatwiania sprawy - urząd skarbowy wyśle podatnikowi maila

Organ podatkowy prześle korespondencję drogą elektroniczną, jeżeli przedsiębiorca wcześniej złoży wniosek w tej sprawie.

Publikacja: 03.07.2017 06:00

Zasady załatwiania sprawy - urząd skarbowy wyśle podatnikowi maila

Foto: Fotolia

- Prowadzę działalność gospodarczą i chciałbym, aby urząd skarbowy przesyłał mi pisma w formie elektronicznej, gdyż chodzenie na pocztę po odbiór korespondencji jest dla mnie kłopotliwe i czasochłonne. Wiem, że trzeba złożyć wniosek, ale co konkretnie należy tam wpisać? – pyta czytelnik.

Co do zasady sprawy podatkowe załatwiane są w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej. Zgodnie z art. 144 § 1 ordynacji podatkowej (dalej: o.p.) organ podatkowy doręcza pisma za pokwitowaniem, za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, pracowników urzędu obsługującego ten organ, funkcjonariuszy lub upoważnionych pracowników innego organu podatkowego lub przez organy lub osoby uprawnione na podstawie odrębnych przepisów, a także za urzędowym poświadczeniem odbioru za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?