Reklama

#RZECZoPRAWIE - Arkadiusz Łagowski: fiskus dopomina się o podatki w bardziej przyjazny sposób

Przyjazny, nieurzędowy język pism, jakie organy podatkowe wysyłają do podatników w sprawie zaległości podatkowych przynosi efekty: 43-48-proc. ściągalność zaległości.

Aktualizacja: 19.06.2017 15:45 Publikacja: 19.06.2017 14:00

Arkadiusz Łagowski

Arkadiusz Łagowski

Foto: rp.pl

Jak wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli, fiskus jest coraz przyjaźniejszy. Zanim wytoczy ciężkie działa, zachęca do zapłaty podatku. O niestandardowych działaniach fiskusa Anna Wojda rozmawiała w programie #RZECZoPRAWIE z Arkadiuszem Łagowskim, członkiem Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan, doradcą podatkowy w Grant Thornton.

- Ta zmiana podejścia organów podatkowych na bardziej miękkie przejawia się w trzech  obszarach. Pierwszy to wysyłka pism, w których organy podatkowe nie używają formalnego, urzędowego języka, nie podają w nich podstawy prawnej, nie straszą egzekucją, a jedynie wzywają do zapłaty podatku. W przyjazny sposób organy podatkowe  wskazywały np., że sąsiedzi już zapłacili podatki albo odwoływały się do interesu publicznego ("powinieneś zapłacić, bo z podatków finansowane są szkoły i przedszkola"), choć były i takie, w których organy podatkowe informowały, że jeśli zaległość nie zostanie zapłacona, fiskus będzie musiał egzekwować ją z rachunku bankowego podatnika - mówił gość poniedziałkowego programu #RZECZoPRAWIE.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama