Aktualizacja: 04.11.2019 18:46 Publikacja: 04.11.2019 17:22
Foto: AdobeStock
Skarbówka nie zgadza się co do zasady na odliczenie wydatków na odzież. Wyjątek czyni jednak dla ubrań oznaczonych na trwałe logo firmy, które stają się w ten sposób nośnikiem reklamy.
Taką interpretację otrzymał przedsiębiorca, który zajmuje się usługowo foliowaniem elementów samochodów, czyli m.in. przyciemnianiem szyb czy umieszczaniem na nich reklam. Usługi wykonuje w miejscu wyznaczonym przez klienta, najczęściej w jego garażu. Na miejsce zlecenia dojeżdża zwykle motorem. Musiał więc kupić odpowiedni strój, składający się z kurtki, spodni i rękawic. Wyjaśnił, że elementy stroju zostały użyte jako podstawa do naniesienia treści reklamowych. Na rękawach i nogawkach spodni wyhaftowano imię i nazwisko właściciela firmy, nr telefonu oraz nazwę usługi "foliowanie". Zapytał, czy może odliczyć wydatek na zakup stroju, skoro - jego zdaniem - przyczyni się on do osiągania zysków z działalności gospodarczej.
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Choć do uruchomienia KSeF pozostało jeszcze dziewięć miesięcy, to eksperci radzą: przygotowania warto rozpocząć...
Zwolnienie z cła i VAT towarów przeznaczonych do nieodpłatnego udostępniania osobom uciekającym przed agresją Ro...
Umorzenie postępowania karnego skarbowego z powodu braku znamion czynu zabronionego może stanowić przesłankę świ...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Czynsz z dzierżawy znaku towarowego nie jest przychodem z praw majątkowych. Może być opodatkowany korzystniejszy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas