Aktualizacja: 04.11.2019 18:46 Publikacja: 04.11.2019 17:22
Foto: AdobeStock
Skarbówka nie zgadza się co do zasady na odliczenie wydatków na odzież. Wyjątek czyni jednak dla ubrań oznaczonych na trwałe logo firmy, które stają się w ten sposób nośnikiem reklamy.
Taką interpretację otrzymał przedsiębiorca, który zajmuje się usługowo foliowaniem elementów samochodów, czyli m.in. przyciemnianiem szyb czy umieszczaniem na nich reklam. Usługi wykonuje w miejscu wyznaczonym przez klienta, najczęściej w jego garażu. Na miejsce zlecenia dojeżdża zwykle motorem. Musiał więc kupić odpowiedni strój, składający się z kurtki, spodni i rękawic. Wyjaśnił, że elementy stroju zostały użyte jako podstawa do naniesienia treści reklamowych. Na rękawach i nogawkach spodni wyhaftowano imię i nazwisko właściciela firmy, nr telefonu oraz nazwę usługi "foliowanie". Zapytał, czy może odliczyć wydatek na zakup stroju, skoro - jego zdaniem - przyczyni się on do osiągania zysków z działalności gospodarczej.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas