Aktualizacja: 04.11.2019 18:46 Publikacja: 04.11.2019 17:22
Foto: AdobeStock
Skarbówka nie zgadza się co do zasady na odliczenie wydatków na odzież. Wyjątek czyni jednak dla ubrań oznaczonych na trwałe logo firmy, które stają się w ten sposób nośnikiem reklamy.
Taką interpretację otrzymał przedsiębiorca, który zajmuje się usługowo foliowaniem elementów samochodów, czyli m.in. przyciemnianiem szyb czy umieszczaniem na nich reklam. Usługi wykonuje w miejscu wyznaczonym przez klienta, najczęściej w jego garażu. Na miejsce zlecenia dojeżdża zwykle motorem. Musiał więc kupić odpowiedni strój, składający się z kurtki, spodni i rękawic. Wyjaśnił, że elementy stroju zostały użyte jako podstawa do naniesienia treści reklamowych. Na rękawach i nogawkach spodni wyhaftowano imię i nazwisko właściciela firmy, nr telefonu oraz nazwę usługi "foliowanie". Zapytał, czy może odliczyć wydatek na zakup stroju, skoro - jego zdaniem - przyczyni się on do osiągania zysków z działalności gospodarczej.
Drobne rzeczy sprowadzane spoza Unii Europejskiej mogą być zwolnione z VAT. Niezależnie od tego, czy nabywca prz...
Oddział spółki zagranicznej, która ma już NIP, nie musi mieć drugiego, własnego, żeby wywiązywać się z obowiązkó...
Jeśli spółka dostała od samorządu rekompensatę, która ma pokryć stratę z działalności i nie wypływa bezpośrednio...
Wydatki na wynagrodzenia pracowników mogą być kilkakrotnie wykorzystane w ramach ulg wspomagających innowacyjność.
Gdy kontrola u podatnika będzie się przedłużała, to nie zapłaci on odsetek od podatków za czas tej kontroli. To...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas