Reklama

Ile jest piwa w piwie smakowym

Określając podstawę opodatkowania podatkiem akcyzowym piwa słodzonego, należy brać pod uwagę stopień Plato obliczony w gotowym wyrobie rozumianym jako wyrób, który nie będzie podlegał już dalszym przemianom, tj. w piwie bazowym po dodaniu do niego substancji słodzącej.

Aktualizacja: 05.02.2017 17:47 Publikacja: 05.02.2017 15:00

Ile jest piwa w piwie smakowym

Foto: 123RF

Takie stanowisko zajęła Izba Skarbowa w Katowicach w interpretacji z 8 grudnia 2016 r. (2461-IBPP4.4513.306.2016.3.PK).

Wnioskodawca jest producentem różnego rodzaju piw, w tym piw słodzonych. Piwa słodzone wytarzane przez wnioskodawcę produkowane są na bazie piw tradycyjnych. Zdaniem wnioskodawcy, w świetle art. 94 ust. 3 i 4 ustawy o podatku akcyzowym oraz § 2 pkt 1-3 i § 3 ust. 1-3 rozporządzenia ministra finansów w sprawie metod ustalania parametrów służących do określania podstawy opodatkowania piwa, określając podstawę opodatkowania akcyzą, w przypadku piwa słodzonego powstającego w wyniku dodania do piwa bazowego substancji słodzącej, spółka powinna przyjąć w celu obliczania stopnia Plato – zawartość ekstraktu rzeczywistego w wyrobie gotowym bez uwzględnienia (tj. z pominięciem) dodanych substancji słodzących.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy prawnik rozliczy nowe zęby w kosztach firmy? Jest stanowisko fiskusa
Reklama
Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Reklama
Reklama
Reklama