Takie stanowisko zajęła Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 16 września 2016 r. (1462-IPPP1.4512.716.16.1.Igo).
Wnioskodawca (czynny podatnik VAT) w ramach prowadzonej działalności m.in. sprzedaje telefony komórkowe podmiotom posiadającym ogólnopolskie sieci marketów RTV-AGD oraz operatorom sieci komórkowych (dalej: dystrybutorzy). Dystrybutorzy, poprzez posiadane sieci punktów sprzedaży, prowadzą sprzedaż telefonów na rzecz konsumentów. Pomimo, iż spółka co do zasady nie prowadzi bezpośrednio sprzedaży na rzecz ostatecznych nabywców użytkujących telefony, podejmuje działania o charakterze marketingowym i reklamowym, które w istocie adresowane są bezpośrednio do nich. W konsekwencji, w ramach współpracy z dystrybutorami oraz w celu promowania telefonów marki spółka przekazuje nieodpłatnie dystrybutorom określoną liczbę telefonów w wersji demonstracyjnej LDU (ang. Live Demo Unit), z przeznaczeniem do wykorzystania w ramach ekspozycji znajdujących się w punktach sprzedaży dystrybutorów.