Aktualizacja: 07.03.2016 07:18 Publikacja: 07.03.2016 07:18
Foto: Fotorzepa, Franek Mazur Franek Mazur
Modernizacja lub zakup nowych środków trwałych wiąże się nierozerwalnie z utylizacją poprzednio używanego sprzętu. Część firm próbuje rozwiązać ten problem, przekazując składniki majątku firmy w darowiźnie, na przykład na rzecz organizacji pozarządowych, co pozwala, pod pewnymi warunkami, na odliczenie darowizny od podstawy opodatkowania. Kolejnym często stosowanym rozwiązaniem jest sprzedaż środków trwałych pracownikom lub w formie otwartej – na aukcjach internetowych. Jednak szczególnie w przypadku składników majątku nienadających się do wykorzystania przez ewentualnego nabywcę jedynym rozwiązaniem wydaje się ich likwidacja. Chodzi tu nie tylko o przestarzały sprzęt elektroniczny, ale także m.in. towary handlowe, które utraciły swoją użyteczność na skutek np. upływu terminu przydatności czy zniszczeń podczas transportu, które uniemożliwiają dalsze ich wykorzystywanie.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas