Aktualizacja: 19.01.2016 07:15 Publikacja: 19.01.2016 06:51
Foto: Fotorzepa/Bartek Jankowski
Roczne premie są z utęsknieniem wyczekiwane przez pracowników, ale komplikują życie księgowym. Wiele firm nie wie, jak je rozliczać i musi pytać o to skarbówkę. A z interpretacji wynika często, że – chociaż przysługują za stary rok – można je zaliczyć do podatkowych kosztów dopiero w nowym.
Podstawowa zasada jest taka: wynagrodzenia stają się kosztem uzyskania przychodów pracodawcy w miesiącu, za który są należne, pod warunkiem że zostały wypłacone w terminie. Jeśli zostanie przekroczony, pensja może być podatkowym kosztem dopiero w miesiącu wypłaty.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Choć do uruchomienia KSeF pozostało jeszcze dziewięć miesięcy, to eksperci radzą: przygotowania warto rozpocząć...
Zwolnienie z cła i VAT towarów przeznaczonych do nieodpłatnego udostępniania osobom uciekającym przed agresją Ro...
Umorzenie postępowania karnego skarbowego z powodu braku znamion czynu zabronionego może stanowić przesłankę świ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas