Reklama
Rozwiń

Hot dogi i inne fast foody ze stawką 5 proc. VAT

Sprzedaż burgerów, panierowanych kawałków kurczaka, sałatek, frytek, lodów, smoothie czy mrożonej gorącej czekolady może korzystać z preferencyjnych zasad opodatkowania.

Publikacja: 30.11.2015 04:30

Hot dogi i inne fast foody ze stawką 5 proc. VAT

Foto: 123RF

Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 15 października 2015 r. (IBPP2/4512-612/15/RSz).

Wnioskodawca wskazał, że zamierza rozpocząć sprzedaż produktów spożywczych w punktach sprzedaży zlokalizowanych w centrach handlowych i w samodzielnych lokalach. Wyjaśnił, że co do zasady produkty będą sprzedawane w jednorazowych opakowaniach, w niektórych przypadkach – donoszone do stolika. Produkty będą przygotowywane w lokalu na miejscu. Podatnik uważał, że ich sprzedaż powinna zostać zakwalifikowana jako dostawa towarów, w związku z czym błędem byłoby występowanie o klasyfikację statystyczną, gdyż organy właściwe w tym zakresie klasyfikują sprzedaż gotowych dań i posiłków w postaci kanapek jako usługę gastronomiczną, a zatem błędnie kwalifikując ją z perspektywy samego opodatkowania VAT. Wnioskodawca uważał, że w przypadku większości produktów zastosowanie powinna znaleźć stawka VAT w wysokości 5 proc.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem