Reklama

Hot dogi i inne fast foody ze stawką 5 proc. VAT

Sprzedaż burgerów, panierowanych kawałków kurczaka, sałatek, frytek, lodów, smoothie czy mrożonej gorącej czekolady może korzystać z preferencyjnych zasad opodatkowania.

Publikacja: 30.11.2015 04:30

Hot dogi i inne fast foody ze stawką 5 proc. VAT

Foto: 123RF

Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 15 października 2015 r. (IBPP2/4512-612/15/RSz).

Wnioskodawca wskazał, że zamierza rozpocząć sprzedaż produktów spożywczych w punktach sprzedaży zlokalizowanych w centrach handlowych i w samodzielnych lokalach. Wyjaśnił, że co do zasady produkty będą sprzedawane w jednorazowych opakowaniach, w niektórych przypadkach – donoszone do stolika. Produkty będą przygotowywane w lokalu na miejscu. Podatnik uważał, że ich sprzedaż powinna zostać zakwalifikowana jako dostawa towarów, w związku z czym błędem byłoby występowanie o klasyfikację statystyczną, gdyż organy właściwe w tym zakresie klasyfikują sprzedaż gotowych dań i posiłków w postaci kanapek jako usługę gastronomiczną, a zatem błędnie kwalifikując ją z perspektywy samego opodatkowania VAT. Wnioskodawca uważał, że w przypadku większości produktów zastosowanie powinna znaleźć stawka VAT w wysokości 5 proc.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama