Hot dogi i inne fast foody ze stawką 5 proc. VAT

Sprzedaż burgerów, panierowanych kawałków kurczaka, sałatek, frytek, lodów, smoothie czy mrożonej gorącej czekolady może korzystać z preferencyjnych zasad opodatkowania.

Publikacja: 30.11.2015 04:30

Hot dogi i inne fast foody ze stawką 5 proc. VAT

Foto: 123RF

Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 15 października 2015 r. (IBPP2/4512-612/15/RSz).

Wnioskodawca wskazał, że zamierza rozpocząć sprzedaż produktów spożywczych w punktach sprzedaży zlokalizowanych w centrach handlowych i w samodzielnych lokalach. Wyjaśnił, że co do zasady produkty będą sprzedawane w jednorazowych opakowaniach, w niektórych przypadkach – donoszone do stolika. Produkty będą przygotowywane w lokalu na miejscu. Podatnik uważał, że ich sprzedaż powinna zostać zakwalifikowana jako dostawa towarów, w związku z czym błędem byłoby występowanie o klasyfikację statystyczną, gdyż organy właściwe w tym zakresie klasyfikują sprzedaż gotowych dań i posiłków w postaci kanapek jako usługę gastronomiczną, a zatem błędnie kwalifikując ją z perspektywy samego opodatkowania VAT. Wnioskodawca uważał, że w przypadku większości produktów zastosowanie powinna znaleźć stawka VAT w wysokości 5 proc.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama