Aktualizacja: 23.11.2015 11:59 Publikacja: 23.11.2015 06:53
Foto: www.sxc.hu
Pracownik, który w czasie podróży służbowej wyda na jedzenie więcej niż 30 zł, nie musi płacić podatku. Tak uznał dwa tygodnie temu Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Problem w tym, że inne zdanie miał dwa miesiące wcześniej Naczelny Sąd Administracyjny. Takie niejednolite podejście orzecznictwa dezorientuje pracodawców, którzy odpowiadają przecież za rozliczenie świadczeń dla pracowników.
Przypomnijmy, że dieta na wyjazdy służbowe na terenie kraju wynosi 30 zł na dobę. To niewygórowana kwota, nie dziwi więc, że wielu pracodawców decyduje się zwrócić pracownikom tyle, ile faktycznie na jedzenie w czasie firmowej eskapady wydali.
Większość dużych firm jeszcze nie jest gotowa na elektroniczną rewolucję w informowaniu o CIT.
Elektronizacji rozliczeń VAT raczej nie zatrzymamy – mówi Tomasz Michalik, doradca podatkowy i partner w MDDP.
Przedsiębiorcy dotknięci powodzią nie płacą podatku od odszkodowań. Nie wyklucza to rozliczenia strat w kosztach uzyskania przychodów.
Krajowy System e-Faktur, czyli centralny, prowadzony przez fiskusa rejestr, będzie wprowadzany etapami. Najwcześniej, od 1 lutego 2026 r., zaczynają największe firmy.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Pismo od syndyka o minimalnym prawdopodobieństwie odzyskania długu od firmy, która jest już w upadłości nie wystarczy, żeby wrzucić go w koszty jako nieściągalną wierzytelność. Trzeba czekać do końca postępowania upadłościowego.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Dochód do 60 tys. zł rocznie miał być nieopodatkowany. Rządzący nie spieszą się jednak z dotrzymaniem tej obietnicy.
• Finał prac na projektem ws. KSeF. Ważna zmiana dla najmniejszym firm • Harmonizacja e-faktur od 2035 r. Co czeka przedsiębiorców? • Jak firma po powodzi rozliczy straty i odszkodowania • Reklama na meczu - czy to się opłaca? • Rower elektryczny w firmie a obowiązki składkowe • Praca zdalna: jak firmy radzą sobie z formalnościami • Ważne terminy na ten tydzień i wskaźniki kadrowe na listopad
Kiedy odbywają się kontrole podatkowe? Jak przygotować się na kontrolę podatkową? Czy mogę odwołać się od negatywnych wyników kontroli podatkowej? Ekspert odpowiada.
Od zbycia nieruchomości w zamian za odpłatną rentę nie ma PIT, bo w tym przypadku nie da się ustalić przychodu.
Opłaty za spotkania z psychoterapeutą to wydatki osobiste. Nie można ich zaliczyć do firmowych kosztów – twierdzi skarbówka.
Przedsiębiorcy dotknięci powodzią nie płacą podatku od odszkodowań. Nie wyklucza to rozliczenia strat w kosztach uzyskania przychodów.
Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada wprowadzenie nowych e-usług dla podatników. W 2025 roku złożenie deklaracji PIT ma być jeszcze prostsze dzięki udostępnieniu aplikacji e-Urząd Skarbowy na smartfony. Planowane są też inne nowości, które mają ułatwić kontakt z urzędem.
Będą zmiany w uldze termomodernizacyjnej. Część wydatków z niej wypadnie, część dojdzie. Niektórzy muszą się pospieszyć z inwestycją, inni zaczekać do następnego roku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas