Reklama
Rozwiń
Reklama

PIT i CIT: wydatki na sponsoring firma zaliczy w koszty

Firma, która przekazuje na rzecz klubu pieniądze lub sprzęt w zamian za reklamę swoich towarów, marki bądź logo w trakcie imprez sportowych, może ich wartość zaliczyć do kosztów. Musi mieć jednak dowody na wykonanie dla niej tej usługi.

Publikacja: 02.11.2015 00:01

PIT i CIT: wydatki na sponsoring firma zaliczy w koszty

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak

Przepisy prawa podatkowego nie definiują pojęcia „sponsoring" („umowa sponsoringu"). Sponsoring nie jest też szczegółowo uregulowany w przepisach kodeksu cywilnego (k.c.). Jest zaliczany do tzw. umów nienazwanych, o których stanowi art. 353

k.c. Daje on stronom zawierającym umowę możliwość ułożenia stosunku prawnego według uznania. Ograniczeniem jest tylko to, aby treść umowy lub cel stosunku prawnego nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego (zasada swobody umów).

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Promocja Świąteczna!

Wybierz roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Pierwszy rok 179 zł, potem 390 zł pobierane automatycznie co roku.

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama