Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 14 kwietnia 2015 r. (IBPP2/4512-75/15/IK).
Sprawa dotyczyła spółki prowadzącej działalność gospodarczą w zakresie produkcji kotłów i urządzeń ochrony środowiska, a także wykonywania bloków energetycznych. W celu realizacji kontraktów spółka korzysta z towarów oraz usług zamawianych u niezależnych dostawców. Na mocy zawartych umów kontrahenci udzielają spółce gwarancji i rękojmi. Zapisy umów przewidują w szczególności, że jeżeli przedmiot zamówienia nie spełnia wymaganych parametrów technicznych lub ujawnią się inne jego wady, to spółka składa u dostawcy zgłoszenie reklamacyjne (gwarancyjne), a ten zobowiązuje się do niezwłocznego i na własny koszt usunięcia wad lub wymiany wadliwych elementów przedmiotu zamówienia na nowe. Umowa przewiduje, że jeśli dostawca nie przystąpi do usunięcia wady, to spółka może przeprowadzić naprawę we własnym zakresie (usunąć wadę samodzielnie lub zlecić jej usunięcie na koszt i ryzyko dostawcy).