Aktualizacja: 03.08.2015 03:30 Publikacja: 03.08.2015 03:30
Foto: www.sxc.hu
Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 14 kwietnia 2015 r. (IBPP2/4512-75/15/IK).
Sprawa dotyczyła spółki prowadzącej działalność gospodarczą w zakresie produkcji kotłów i urządzeń ochrony środowiska, a także wykonywania bloków energetycznych. W celu realizacji kontraktów spółka korzysta z towarów oraz usług zamawianych u niezależnych dostawców. Na mocy zawartych umów kontrahenci udzielają spółce gwarancji i rękojmi. Zapisy umów przewidują w szczególności, że jeżeli przedmiot zamówienia nie spełnia wymaganych parametrów technicznych lub ujawnią się inne jego wady, to spółka składa u dostawcy zgłoszenie reklamacyjne (gwarancyjne), a ten zobowiązuje się do niezwłocznego i na własny koszt usunięcia wad lub wymiany wadliwych elementów przedmiotu zamówienia na nowe. Umowa przewiduje, że jeśli dostawca nie przystąpi do usunięcia wady, to spółka może przeprowadzić naprawę we własnym zakresie (usunąć wadę samodzielnie lub zlecić jej usunięcie na koszt i ryzyko dostawcy).
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas