Reklama

Naprawa usterek na koszt sprzedawcy a VAT

W przypadku obciążania dostawcy kosztami usunięcia wady produktu sposób kwalifikacji otrzymanego zwrotu wydatków zależy od możliwości jego potraktowania przez podatnika jako odszkodowanie.

Publikacja: 03.08.2015 03:30

Naprawa usterek na koszt sprzedawcy a VAT

Foto: www.sxc.hu

Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 14 kwietnia 2015 r. (IBPP2/4512-75/15/IK).

Sprawa dotyczyła spółki prowadzącej działalność gospodarczą w zakresie produkcji kotłów i urządzeń ochrony środowiska, a także wykonywania bloków energetycznych. W celu realizacji kontraktów spółka korzysta z towarów oraz usług zamawianych u niezależnych dostawców. Na mocy zawartych umów kontrahenci udzielają spółce gwarancji i rękojmi. Zapisy umów przewidują w szczególności, że jeżeli przedmiot zamówienia nie spełnia wymaganych parametrów technicznych lub ujawnią się inne jego wady, to spółka składa u dostawcy zgłoszenie reklamacyjne (gwarancyjne), a ten zobowiązuje się do niezwłocznego i na własny koszt usunięcia wad lub wymiany wadliwych elementów przedmiotu zamówienia na nowe. Umowa przewiduje, że jeśli dostawca nie przystąpi do usunięcia wady, to spółka może przeprowadzić naprawę we własnym zakresie (usunąć wadę samodzielnie lub zlecić jej usunięcie na koszt i ryzyko dostawcy).

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Podatki
Ulga na złe długi: firma odzyska VAT, nawet gdy dłużnik się likwiduje - opinia rzecznika generalnego TSUE
Reklama
Reklama
Reklama