Aktualizacja: 05.07.2015 03:00 Publikacja: 06.07.2015 00:01
2 zdjęcia
ZobaczFoto: 123RF
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku z 16 kwietnia 2015 r. (I SA/Po 466/15).
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej spółka świadczyła na rzecz swoich akcjonariuszy – zleceniodawców usługę polegającą na organizacji programu lojalnościowego. Za zrealizowane zakupy uczestnicy programu otrzymywali punkty, które można było wymienić na nagrody bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Za wykazaną usługę spółka otrzymała wynagrodzenie, na które składają się: równowartość kosztów (w tym wartość nagród rzeczowych) oraz prowizja. Spółka powzięła wątpliwość czy wydanie nagród w ramach organizacji programu lojalnościowego powoduje u niej powstanie obowiązku podatkowego na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT. Zdaniem spółki, nie ciąży na niej obowiązek naliczenia należnego VAT, ponieważ wartość przekazanych nagród jest elementem otrzymywanego od zleceniodawcy wynagrodzenia z tytułu świadczenia kompleksowej usługi opodatkowanej tym podatkiem.
Ministerstwo Finansów przygotowało projekt przepisów, które przesuwają w czasie o dwa lata obowiązek raportowani...
Zniesienie opodatkowania wielokrotnych restrukturyzacji, a także obowiązku publikowania strategii podatkowej duż...
Przedsiębiorca będzie mógł złożyć pierwotną deklarację po rozpoczęciu oraz zakończeniu kontroli celno-skarbowej....
Przedsiębiorca będzie musiał płacić VAT dopiero po przekroczeniu 240 tys. zł rocznej sprzedaży. Tak wynika z pro...
Skarbówka może ściągać zaległy podatek spółki od członka jej zarządu. Ale powinien mieć możliwość zwolnienia z o...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas