Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku z 16 kwietnia 2015 r. (I SA/Po 466/15).
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej spółka świadczyła na rzecz swoich akcjonariuszy – zleceniodawców usługę polegającą na organizacji programu lojalnościowego. Za zrealizowane zakupy uczestnicy programu otrzymywali punkty, które można było wymienić na nagrody bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Za wykazaną usługę spółka otrzymała wynagrodzenie, na które składają się: równowartość kosztów (w tym wartość nagród rzeczowych) oraz prowizja. Spółka powzięła wątpliwość czy wydanie nagród w ramach organizacji programu lojalnościowego powoduje u niej powstanie obowiązku podatkowego na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT. Zdaniem spółki, nie ciąży na niej obowiązek naliczenia należnego VAT, ponieważ wartość przekazanych nagród jest elementem otrzymywanego od zleceniodawcy wynagrodzenia z tytułu świadczenia kompleksowej usługi opodatkowanej tym podatkiem.