Potwierdza to interpretacja indywidualna wydana przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 6 sierpnia 2019 r. (0114-KDIP1-2.4012.282.2019.2.KT).
Wnioskodawca, który jest spółką austriacką, produkuje miedzy innymi żurawie przeznaczone do montażu na samochodach ciężarowych. Zgodnie z przyjętym modelem działalności, spółka transportuje wyprodukowane żurawie do siedziby podwykonawcy w Polsce. Rolą polskiego usługodawcy jest zamontowanie żurawi na samochodach ciężarowych, które są własnością klientów austriackiej spółki. Podwykonawca nie uzyskuje jednocześnie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel zarówno co do wyprodukowanego żurawia, jak i do pojazdu należącego do klienta. Usługa świadczona przez podwykonawcę polega przede wszystkim na montażu poszczególnych komponentów, ale również kontroli i pracach wykończeniowych. Po wykonaniu usługi i otrzymaniu kompletnego urządzenia dźwigowego osadzonego na podwoziu samochodu ciężarowego wnioskodawca sprzedaje żuraw wraz z wykonaną usługą montażu pośrednikowi (doliczając przy tym należną marżę), przy czym jego wynagrodzenie nie obejmuje wartości samochodu klienta. Transport do klienta następuje bezpośrednio z Polski, w dwóch wariantach skutkujących przypisaniem transportu: