Reklama

Interpretacje podatkowe: oceny prawnej stanu faktycznego dokonuje organ

Podatnik, który występuje z wnioskiem o wydanie interpretacji podatkowej, nie musi wskazywać, czy w danym stanie faktycznym zapewniona jest autentyczności pochodzenia, integralność treści i czytelność faktur. Jest to element oceny prawnej, a nie opis stanu faktycznego.

Publikacja: 18.05.2015 03:00

Interpretacje podatkowe: oceny prawnej stanu faktycznego dokonuje organ

Foto: www.sxc.hu

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 26 marca 2015 r. (I FSK 447/14).

Podatnik zamierza w swoim przedsiębiorstwie wprowadzić system dokumentowania transakcji za pomocą faktur elektronicznych. We wniosku do organu podatkowego o wydanie interpretacji podatkowej opisał, w jaki sposób będzie działał system i zwrócił się m.in. z pytaniem, czy proponowane rozwiązania będą zapewniały autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur. Odpowiadając, organ wezwał podatnika do uzupełnienia stanu faktycznego poprzez wyjaśnienie, czy wprowadzany przez niego system spełnia wymagania co autentyczności, integralności i czytelności faktur. Podatnik odmówił takiego uzupełnienia, wskazując, że sprawa ta jest elementem oceny prawnej, a nie stanu faktycznego. Wobec powyższego organ postanowił o pozostawieniu sprawy bez rozpoznania.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama