Sprzedaż premiowa: PIT od nagród w akcjach promocyjnych

Organizator akcji promocyjnej, w której dodaje bonusy do zbywanych towarów, musi pobrać 10-proc. ryczałt od wygranej uczestnika prowadzącego własną firmę. Jeśli premię otrzymuje zwykły klient, to przysługuje zwolnienie z podatku.

Publikacja: 27.04.2015 07:00

Sprzedaż premiowa: PIT od nagród w akcjach promocyjnych

Foto: www.sxc.hu

Jedną z wielu akcji wspierających sprzedaż towarów i usług jest sprzedaż premiowa. Pojęcie to nie jest zdefiniowane w żadnej z ustaw podatkowych. Na podstawie orzecznictwa przyjmuje się, że ze sprzedażą premiową mamy do czynienia, jeśli spełnione są następujące kryteria:

- wydana nagroda związana jest z nabyciem towaru lub usługi,

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama