Sprzedaż premiowa: PIT od nagród w akcjach promocyjnych

Organizator akcji promocyjnej, w której dodaje bonusy do zbywanych towarów, musi pobrać 10-proc. ryczałt od wygranej uczestnika prowadzącego własną firmę. Jeśli premię otrzymuje zwykły klient, to przysługuje zwolnienie z podatku.

Publikacja: 27.04.2015 07:00

Sprzedaż premiowa: PIT od nagród w akcjach promocyjnych

Foto: www.sxc.hu

Jedną z wielu akcji wspierających sprzedaż towarów i usług jest sprzedaż premiowa. Pojęcie to nie jest zdefiniowane w żadnej z ustaw podatkowych. Na podstawie orzecznictwa przyjmuje się, że ze sprzedażą premiową mamy do czynienia, jeśli spełnione są następujące kryteria:

- wydana nagroda związana jest z nabyciem towaru lub usługi,

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Ważne zmiany w kontroli podatników. Cały Sejm za
Podatki
Fundusze inwestycyjne i spółki holdingowe. Łatwiej będzie o zwolnienie z CIT
Podatki
Ile wyniesie limit zwolnienia z VAT? Będzie podwyżka, ale niewielka
Podatki
Jacht w podatkowych kosztach firmy? Fiskus jest na tak
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Podatki
Porozumień inwestycyjnych wciąż brak. Martwa instytucja Polskiego Ładu