Reklama

Sprzedaż premiowa: PIT od nagród w akcjach promocyjnych

Organizator akcji promocyjnej, w której dodaje bonusy do zbywanych towarów, musi pobrać 10-proc. ryczałt od wygranej uczestnika prowadzącego własną firmę. Jeśli premię otrzymuje zwykły klient, to przysługuje zwolnienie z podatku.

Publikacja: 27.04.2015 07:00

Sprzedaż premiowa: PIT od nagród w akcjach promocyjnych

Foto: www.sxc.hu

Jedną z wielu akcji wspierających sprzedaż towarów i usług jest sprzedaż premiowa. Pojęcie to nie jest zdefiniowane w żadnej z ustaw podatkowych. Na podstawie orzecznictwa przyjmuje się, że ze sprzedażą premiową mamy do czynienia, jeśli spełnione są następujące kryteria:

- wydana nagroda związana jest z nabyciem towaru lub usługi,

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama