Reklama
Rozwiń

Sprzedaż premiowa: PIT od nagród w akcjach promocyjnych

Organizator akcji promocyjnej, w której dodaje bonusy do zbywanych towarów, musi pobrać 10-proc. ryczałt od wygranej uczestnika prowadzącego własną firmę. Jeśli premię otrzymuje zwykły klient, to przysługuje zwolnienie z podatku.

Publikacja: 27.04.2015 07:00

Sprzedaż premiowa: PIT od nagród w akcjach promocyjnych

Foto: www.sxc.hu

Jedną z wielu akcji wspierających sprzedaż towarów i usług jest sprzedaż premiowa. Pojęcie to nie jest zdefiniowane w żadnej z ustaw podatkowych. Na podstawie orzecznictwa przyjmuje się, że ze sprzedażą premiową mamy do czynienia, jeśli spełnione są następujące kryteria:

- wydana nagroda związana jest z nabyciem towaru lub usługi,

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Nowy obowiązek podatkowy dla dużych firm. Chodzi o cyfrowe rozliczenia
Podatki
Ogłoszono nowy limit ulgi na składkę zdrowotną dla przedsiębiorców
Podatki
Sąd: podejrzenie o oszustwo podatkowe nie zawiesza biegu terminu przedawnienia
Podatki
Podatek globalny ważną nowością na 2025 rok. Ustawa będzie zmieniana
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Podatki
Zawarcie ugody nie oznacza, że wydatek jest kosztem
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku