Biuro rachunkowe ma obowiązek składać do urzędu skarbowego e-formularze

Część dokumentów składanych do urzędu skarbowego elektronicznie wymaga podpisu elektronicznego. Do wysłania niektórych wystarczą dane autoryzujące.

Publikacja: 22.04.2015 06:00

Biuro rachunkowe ma obowiązek składać do urzędu skarbowego e-formularze

Foto: www.sxc.hu

Obecnie, co do zasady, możliwe jest składanie w formie elektronicznej wszelkich deklaracji podatkowych. Złożenie deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej potwierdzane jest w formie dokumentu elektronicznego przez organ podatkowy, elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej lub portal podatkowy (art. 3a § 2 ordynacji podatkowej).

Obecnie deklaracje i informacje składane do urzędu skarbowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej mogą być zatem podpisywane:

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT
Podatki
Skarbówka korzysta z prawa, jak chce? NSA alarmuje Ministerstwo Finansów