Biuro rachunkowe ma obowiązek składać do urzędu skarbowego e-formularze

Część dokumentów składanych do urzędu skarbowego elektronicznie wymaga podpisu elektronicznego. Do wysłania niektórych wystarczą dane autoryzujące.

Publikacja: 22.04.2015 06:00

Biuro rachunkowe ma obowiązek składać do urzędu skarbowego e-formularze

Foto: www.sxc.hu

Obecnie, co do zasady, możliwe jest składanie w formie elektronicznej wszelkich deklaracji podatkowych. Złożenie deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej potwierdzane jest w formie dokumentu elektronicznego przez organ podatkowy, elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej lub portal podatkowy (art. 3a § 2 ordynacji podatkowej).

Obecnie deklaracje i informacje składane do urzędu skarbowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej mogą być zatem podpisywane:

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Podatki
Wyrok TSUE: prezes musi mieć szansę na uwolnienie się od podatku spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku