Aktualizacja: 06.02.2015 06:37 Publikacja: 06.02.2015 06:37
Foto: www.sxc.hu
Administracja podatkowa chce szybciej rozwiązywać sprawy podatników, a jednocześnie poprawić swój wizerunek. Dlatego w pierwszej kolejności, o ile nie zajdzie bezwzględna konieczność wysłania pisemnego wezwania, skontaktuje się z nimi telefonicznie. Wynika tak z zatwierdzonego przez wiceministra finansów Jacka Kapicę dokumentu „Standardy dotyczące wyjaśnień i wezwań".
Według Ministerstwa Finansów ordynacja podatkowa już teraz dopuszcza możliwość wezwania telefonicznego, gdy niezbędne jest szybkie złożenie wyjaśnienia lub dostarczenie dokumentów. Zdaniem MF przepisy te są jednak na tyle nieprecyzyjne, że praktyka fiskusa jest bardzo niejednolita. Dlatego chce wdrożyć jednolite zasady we wszystkich urzędach skarbowych.
Drobne rzeczy sprowadzane spoza Unii Europejskiej mogą być zwolnione z VAT. Niezależnie od tego, czy nabywca prz...
Oddział spółki zagranicznej, która ma już NIP, nie musi mieć drugiego, własnego, żeby wywiązywać się z obowiązkó...
Jeśli spółka dostała od samorządu rekompensatę, która ma pokryć stratę z działalności i nie wypływa bezpośrednio...
Wydatki na wynagrodzenia pracowników mogą być kilkakrotnie wykorzystane w ramach ulg wspomagających innowacyjność.
Gdy kontrola u podatnika będzie się przedłużała, to nie zapłaci on odsetek od podatków za czas tej kontroli. To...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas