Aktualizacja: 25.11.2014 05:30 Publikacja: 25.11.2014 05:30
Wręczanie firmowych gadżetów to forma reklamy
Foto: 123RF
Prowadzę działalność handlową i współpracuję z kilkunastoma firmami. Chciałbym obdarować ich przedstawicieli świątecznymi upominkami. Czy wydatki na ich zakup mogę wpisać w podatkowej księdze przychodów i rozchodów jako koszt uzyskania przychodów? – pyta czytelnik.
Prezenty wręczamy po to, aby podtrzymać dobre relacje z kontrahentem i zachęcić go do dalszej współpracy. Mają więc związek z prowadzoną działalnością gospodarczą. Problem w tym, że fiskus często kwestionuje rozliczenie wydatków w kosztach. Twierdzi, że wręczanie upominków to działanie reprezentacyjne, czyli budowanie wizerunku i prestiżu przedsiębiorcy (a wydatki na reprezentację – zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT – są z kosztów wyłączone). Czasem uważa też, że przekazywanie prezentów w ogóle nie ma wpływu na przychody firmy.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas