Reklama

Co zrobić jesli nie ma dowodów poniesienia wydatków na nieruchomość

Jeśli nie ma dowodów poniesienia wydatków na nieruchomość, właściciel firmy określa jej wartość na podstawie cen rynkowych.

Publikacja: 17.12.2018 07:01

Co zrobić jesli nie ma dowodów poniesienia wydatków na nieruchomość

Foto: 123RF

Przedsiębiorca, który wprowadził do firmy kilkunastoletnie mieszkanie, może je amortyzować i zaliczać odpisy do podatkowych kosztów. Może też samodzielnie je wycenić. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpił o nią przedsiębiorca, który kilkanaście lat temu kupił mieszkanie. Wykorzystywał je na cele prywatne. Teraz nabył większy lokal, a stare mieszkanie chce wprowadzić do firmy i wynajmować. Przychody będzie wykazywał w działalności gospodarczej. Chce też odliczać koszty. Ponieważ lokal jest środkiem trwałym, musi go amortyzować. Odpisy będą kosztem uzyskania przychodów.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Przedsiębiorca może odliczyć VAT z faktury bez NIP
Podatki
Przedstawiciele spółek mogą już załatwiać sprawy podatkowe przez smartfona
Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama
Reklama