Reklama
Rozwiń
Reklama

Co zrobić jesli nie ma dowodów poniesienia wydatków na nieruchomość

Jeśli nie ma dowodów poniesienia wydatków na nieruchomość, właściciel firmy określa jej wartość na podstawie cen rynkowych.

Publikacja: 17.12.2018 07:01

Co zrobić jesli nie ma dowodów poniesienia wydatków na nieruchomość

Foto: 123RF

Przedsiębiorca, który wprowadził do firmy kilkunastoletnie mieszkanie, może je amortyzować i zaliczać odpisy do podatkowych kosztów. Może też samodzielnie je wycenić. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpił o nią przedsiębiorca, który kilkanaście lat temu kupił mieszkanie. Wykorzystywał je na cele prywatne. Teraz nabył większy lokal, a stare mieszkanie chce wprowadzić do firmy i wynajmować. Przychody będzie wykazywał w działalności gospodarczej. Chce też odliczać koszty. Ponieważ lokal jest środkiem trwałym, musi go amortyzować. Odpisy będą kosztem uzyskania przychodów.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Reklama
Reklama