Rozliczenie wydatków na reklamę spółek zależnych z innych krajów - co z kosztami podatkowymi

Polska spółka nie może ująć w kosztach podatkowych kwot wydatkowanych na reklamę przez spółki zależne z innych krajów, a następnie zwróconych przez nią tym zagranicznym podmiotom.

Publikacja: 22.10.2018 06:20

Rozliczenie wydatków na reklamę spółek zależnych z innych krajów - co z kosztami podatkowymi

Foto: 123RF

Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 29 sierpnia 2018 r. (II FSK 2239/16) wyraził stanowisko, że jeśli np. spółka czeska poniosła wydatki na reklamę, a następnie obciążyła tym wydatkiem polską spółkę dominującą (centralną w grupie kapitałowej), to polska spółka nie może zaliczyć tego wydatku do kosztów podatkowych. Zarówno WSA w Gdańsku, jak i NSA uznały że ten koszt nie jest bezpośrednio związany z uzyskaniem przychodu przez polską spółkę i z tego powodu nie mieści się w ustawowej definicji kosztów uzyskania przychodów.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Minister finansów: typowy leasing nie jest agresywną optymalizacją podatkową
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Podatki
Kogo będzie dotyczyło w 2025 r. raportowanie ESG według nowych standardów?
Podatki
Zmiany w VAT od stycznia 2025 roku. Dotyczą małych firm
Podatki
Kasowy PIT, czyli nowe zasady rozliczeń przychodów i kosztów dla małych firm
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Podatki
Nowa lista rajów podatkowych PIT i CIT. Ważne od 1 stycznia 2025 roku
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay