Aktualizacja: 22.10.2018 06:20 Publikacja: 22.10.2018 06:20
Foto: 123RF
Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 29 sierpnia 2018 r. (II FSK 2239/16) wyraził stanowisko, że jeśli np. spółka czeska poniosła wydatki na reklamę, a następnie obciążyła tym wydatkiem polską spółkę dominującą (centralną w grupie kapitałowej), to polska spółka nie może zaliczyć tego wydatku do kosztów podatkowych. Zarówno WSA w Gdańsku, jak i NSA uznały że ten koszt nie jest bezpośrednio związany z uzyskaniem przychodu przez polską spółkę i z tego powodu nie mieści się w ustawowej definicji kosztów uzyskania przychodów.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas