Aktualizacja: 22.10.2018 06:20 Publikacja: 22.10.2018 06:20
Foto: 123RF
Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 29 sierpnia 2018 r. (II FSK 2239/16) wyraził stanowisko, że jeśli np. spółka czeska poniosła wydatki na reklamę, a następnie obciążyła tym wydatkiem polską spółkę dominującą (centralną w grupie kapitałowej), to polska spółka nie może zaliczyć tego wydatku do kosztów podatkowych. Zarówno WSA w Gdańsku, jak i NSA uznały że ten koszt nie jest bezpośrednio związany z uzyskaniem przychodu przez polską spółkę i z tego powodu nie mieści się w ustawowej definicji kosztów uzyskania przychodów.
Przedsiębiorca na skali lub liniowym PIT, który rozlicza w firmie środki trwałe, może znacznie obniżyć składkę z...
Najem mieszkań na rzecz przedsiębiorców w celu czasowego umieszczania tam ich pracowników to usługi związane z z...
Wyższy limit zwolnienia z VAT, likwidacja strategii podatkowych, składanie częściowych korekt po kontroli celno-...
We wtorek rząd przyjął kolejne projekty ustaw będące częścią pakietu deregulacyjnego. Jeden z nich wprowadza łag...
Odszkodowanie dla kobiety, która z powodu niższego wykształcenia mniej zarabiała niż pracownicy na tym samym sta...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas