Aktualizacja: 14.03.2018 05:20 Publikacja: 14.03.2018 05:20
Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek
- Przedsiębiorca na potrzeby prowadzonej działalności kupuje usługę reklamową na portalu społecznościowym. Polega ona na tym, że portal wyświetla na stronach www reklamy kontekstowe w postaci tekstów, bannerów oraz wideo. Za wykonane usługi reklamowe przedsiębiorca samodzielnie generuje fakturę, pobierając ją ze specjalnej strony portalu. Nie ma tam możliwości wpisania samodzielnie daty wystawienia, jak również nie jest ona automatycznie generowana na pobranym dokumencie. Na fakturze widnieje tylko data płatności, metoda płatności oraz identyfikator płatności, który umożliwia sprawdzenie za co została naliczona opłata, a z informacji na portalu wynika, że faktura jest wystawiana w danym miesiącu w dniu rozliczenia, który jest ostatnim dniem miesiąca. Czy te wydatki na reklamę przedsiębiorca może ująć w podatkowej księdze przychodów i rozchodów (prowadzonej metodą kasową) i zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów, jeśli na wystawionej przez portal fakturze nie ma daty jej wystawienia? – pyta właścicielka biura rachunkowego.
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas