Reklama

Jak amortyzować składniki firmowego majątku

Podatnik, który chce dokonywać odpisów od środka trwałego, musi ustalić jego wartość początkową. VAT jest jej elementem tylko wtedy, gdy przedsiębiorca nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o naliczony.

Publikacja: 13.11.2017 05:15

Jak amortyzować składniki firmowego majątku

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Kiedy uwzględnia się wartość brutto nakładów

- Szpital (podatnik VAT czynny) posiada w wykazie środków trwałych budynek szpitalny. Ze względu na standardy i formalno-prawne wymogi, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność medyczną, budynek szpitalny musiał zostać w całości zmodernizowany. Wydatki poniesione w 2017 r. na modernizację przekroczą w roku podatkowym kwotę 3500 zł, a w wyniku modernizacji nastąpił wzrost wartości użytkowej obiektu w stosunku do wartości z dnia przyjęcia środka trwałego do używania. Od poniesionych nakładów modernizacyjnych szpital nie ma prawa odliczyć podatku naliczonego. Czy zwiększając wartość początkową środka trwałego (tj. budynku szpitala) szpital powinien w tej wartości uwzględnić faktury dokumentujące te nakłady w kwocie brutto?

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy prawnik rozliczy nowe zęby w kosztach firmy? Jest stanowisko fiskusa
Reklama
Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Reklama
Reklama
Reklama